Revista la nostra veu. núm. 1 abril 2014 .pdf
Nombre del archivo original: Revista la nostra veu. núm. 1 abril 2014.pdf
Título: Revista la nostra veu. núm. 1 abril 2014
Autor: pc111
Este documento en formato PDF 1.4 fue generado por PDFCreator Version 0.9.6 / GPL Ghostscript 8.63, y fue enviado en caja-pdf.es el 30/04/2014 a las 20:31, desde la dirección IP 83.37.x.x.
La página de descarga de documentos ha sido vista 1412 veces.
Tamaño del archivo: 1.1 MB (2 páginas).
Privacidad: archivo público
Vista previa del documento
AMPA EVARISTO CALATAYUD DE MONTSERRAT
[email protected]
Núm. 1. Abril 2014
LA JORNADA ESCOLAR CONTÍNUA.
Català torna a retirar per segon any el decret de jornada escolar
contínua.
Conselleria d'Educació ha tornat a retirar, per segon any
consecutiu, el decret de jornada escolar contínua. I ho ha fet amb
el mateix argument que emprà al maig passat, la «falta de
consens» entre els interessos de pares i professors sobre
concentrar l'horari lectiu en horari matinal de 9 a 14 hores. «Si no
hi ha consens amb les famílies no tirarà endavant», van advertir
ahir fonts oficials del departament que dirigeix la consellera Mª
José Català.
De fet en l'esborrany de decret no nat s'exigeix que cada col·legi
públic organitze un referèndum en el qual voten el 60 % de pares
en les eleccions a Consell Escolar la participació amb prou faenes
arriba al 13 % i que el 90% de progenitors recolze l'horari matinal.
Aquesta proposta definitiva s'anava a debatre en la taula tècnica de
negociació amb els sindicats docents de cara a la seua aplicació
dins de dos cursos, confirmant així que el pròxim es mantenia
l'horari intensiu com a experiència pilot però ampliant-ho dels nou
col·legis actuals a altres 20 o 25 més. (...)
Levante El mercantil valenciano 27.03.2014
Educació porta un any sense fer cas al Defensor
del Poble en el criteri que limita el bus escolar
La Conselleria d'Educació que presideix M. José Català porta un
any incomplint la recomanació de la Defensora del Poble, Soledad
Becerril, que li insta a suprimir el polèmic criteri que exclou del
transport escolar a tots els alumnes de Primària i Educació
Secundària Obligatòria (ESO) que viuen a menys de 3 km de
distància del centre escolar. Aquest requisit, que es va implantar
en el curs 2012/2013 amb la finalitat d'estalviar en autobusos, s'ha
mantingut per a aquest curs 2014/2015 malgrat que la
convocatòria del servei es va publicar quatre mesos després de la
recomanació de Becerril. I és més, Educació no té intenció de
variar aquest criteri en les bases per al pròxim curs.
La recomanació en què el Defensor del Poble demana la fi de la
línia recta es basa que «aquesta distància no és en absolut
indicativa de la qual efectivament han de recórrer els alumnes, ni
de la major o menor durada i cost dels desplaçaments escolars, que
no transcorren per una línia imaginària traçada sobre un mapa,
sinó per camins o carreteres transitables». «Eixa dada de distància
real és el que caldria tenir-se en compte» segons el parer d'aquesta
institució».
Becerril insta a Educació «a establir un altre tipus de requisits
(econòmics, socials...) per a determinar els beneficiaris». El nou
criteri, conclou, «ha de reunir les característiques d'objectivitat i
raonabilitat que exigeix la jurisprudència constitucional».
Des d'Educació responen que la llei «només obliga a proporcionar
transport a aquells alumnes que han de desplaçar-se fora del seu
municipi si en el seu municipi no hi ha col•legi». No obstant açò,
afigen, el Consell «va més enllà i a aquells que no es desplacen a
un altre municipi, però el centre es troba a més de 3 km en el seu
mateix municipi, en línia recta, també li'l proporciona». Per a
Educació aquest «és un criteri totalment objectiu, fora de l'abast
d'interpretacions per part de l'Administració i dels interessats».
La qüestionada línia recta ha deslligat nombroses protestes de les
famílies, la més celebre d'elles la de les mares de Montserrat que
el passat curs van adquirir fama mundial en posar en un calendari
eròtic per a recaptar fons per a l'autobús de 83 xiquets. Aquest
grup segueix la seua lluita amb una desfilada de cossos pintats que
acaba de protagonitzar. També ha arribat als tribunals amb un
contenciós interposat per Compromís, que ha sol•licitat incloure
l'informe de Becerril en la causa.
Levante El mercantil valenciano 01.04.2014
AMPA EVARISTO CALATAYUD DE MONTSERRAT
[email protected]
Núm. 1. Abril 2014
REFLEXIONS D’UNS PARES...
Els pares tenim l'obligació de vetlar per la seguretat i comoditat de
nostres fills, ja siga a casa, en el col·legi o en qualsevol lloc.
A voltes no reparem en açò fins que per desgràcia ocorre una
situació tràgica que ens toca l'ànima, portem mesos demanant que
s'instauren els cinturons de seguretat en els autobusos del transport
escolar (parlem amb els uns i els altres i el tema segueix sense
solucionar-se).
El passat 4 de Març va tenir un succés molt desagradable que a
ningú li agrada recordar, un accident d'un autobús escolar entre
Dosaigües i Bunyol que es despenyà per un terraplé de 15 m de
desnivell, encara sort que la majoria d'alumnes portaven posat el
cinturó perquè haguera sigut una tremenda desgràcia.
L'última excursió de segon d'infantil que es va fer al parc de
bombers, van venir dos autobusos un amb cinturons i un altre
sense ells, ningú va reparar en açò, nosaltres al tenir dos fills un
portava i l'altre no, cosa que no és plat de bon gust, si per
desgràcia haguera passat alguna cosa en el bus sense cinturó?
Algun
pare
o
mare
els
ho
perdonaria… és dur dir-ho però cal pensar-ho, per açò l'unir-nos
tots i lluitar per aquelles petites coses que fan més suportable la
vida quotidiana de nostres fills, com un col·legi nou, comoditats i
altres millores…, cap organisme pensarà en ells.
La pròxima excursió serà a València i segurament vindran els dos
mateixos autobusos, neguem-nos al fet que els nostres fills pugen
en eixe autobús i hauran de portar un que sí dispose de cinturons,
per un o dos pares que ens oposem no ens faran cas, es
fastiguejaran els nostres fills i així fins a la pròxima excursió
Reivindiquem d'una vegada allò que fa anys els nostres pares ja ho
feien per nosaltres, on estan eixos valors que ens van ensenyar.
Des d'ací us demane a tots els que llegiu aquesta petita reflexió
que hem de lluitar tots junts “PELS NOSTRES FILLS PER
DONAR-LOS UN FUTUR MILLOR”.
MOLTES GRÀCIES PER TOT.
FINI GARRIDO
Conillets d’Índia com a animal de
companyia
Desgraciadament els conillets d'índia són animals
molt desconeguts en el nostre país, i quan busquem
una mascota sempre tirem més per un gos, un gat, un conillet. Gràcies
a l'A.C.E (Associació de conillets d’Índia a Espanya) a poc a poc es
van introduir aquestes increïbles mascotes com a animal de
companyia.
Són animals que no ocupen molt espai, les seues cures són molt bàsics
i la seua alimentació accessible, amb pinso específic per a ells,
farratge i verdures, necessari en aquests animals ja que igual que
l'ésser humà no sintetitzen la vitamina c. Els conillets d’ïndia són
animals nets per naturalesa, per tant no és necessari banyar-los molt
sovint. En tendes de mascotes veiem moltes vegades conillets d’índia
de pèl curt, en la majoria dels casos eixos animals provene de granges
on se'ls cria sense miraments del ben estar de les femelles.
Pel seu caràcter afable i afectuós els conillets són unes mascotes ideals
per a xiquets, no obstant açò al meu entendre personal mai s'ha de fer
responsable a un xiquet d’un ésser viu, som els pares qui tenim eixa
responsabilitat però, si és cert que sent la seua mascota ells han de
participar activament en les seues cures, amb açò i insistisc que
solament és la meua opinió i la meua experiència personal, els nostres
fills aprenen a ser responsables ja que una vida depèn d'ells. Per
aqueix motiu en l'A.C.I fomentem que els nostres xicotets es
consciencien
que
un
animal
no
és
un
joguet.
http://www.cobicanova.es
TROBADA 2014 LA RIBERA. DIUMENGE 6
D’ABRIL A CORBERA
Els centres educatius que
participen a les Trobades 2014
són la nostra escola. Són
l’exemple de l’escola que ens
obri la porta a les llengües, amb
professorat i famílies que creuen
en aquest model educatiu d'èxit,
bastit amb la implicació de la
societat des de fa trenta anys.
El lema Escola Valenciana, la
nostra escola és la crida dels qui
tenim el convenciment que la millor escola possible és
l’escola a la qual tothom té dret, l’escola conformada
pels mestres i pel professorat amb il·lusió, per aquelles
i aquells que treballen de valent perquè tot l’alumnat
tinga una educació òptima. És l’escola de les mares i
els pares participatius, l’escola de les comunitats
educatives que apliquen els valors propis d’una
societat valenciana que sap estar a l’altura de les
circumstàncies,
malgrat
les
actuacions
de
l’Administració educativa.
Les Trobades d’Escoles en Valencià 2014 se centren
en la defensa d’escola que millors resultats acadèmics
dóna: l’escola en valencià, un model que està
establert, bàsicament, en el sistema educatiu públic.
Les Trobades 2014 són el símbol del treball que esteu
fent els qui creieu en la nostra escola. Festes lúdiques i
reivindicatives que recorren les comarques per
visualitzar l’estima pel valencià i per a defensar la
necessitat de destinar els recursos públics que es
mereix una escola com la nostra, la que està formant
els valencians i les valencianes del futur.
El 12 D‘ABRIL MARXEM PEL MANTENIMENT
D’UNITATS I ESCOLES
Nous centres continuen adherint-se a la convocatòria.
La manifestació consistirà en
quatre columnes que eixiran
des de diferents punts de la
ciutat
de
València
i
confluiran en la plaça
Manises, davant del Palau de
la Generalitat. En cada una
d’aquestes columnes aniran
representants de la comunitat
educativa
dels
centres
escolars afectats per les
supressions de l’arranjament
escolar i tots aquells altres
centres i persones que
defensen l’escola pública.
SITUACIÓ A HORES D’ARA DE LA
CONSTRUCCIÓ DEL NOU
COLLEGI
Després de diverses reunions amb la
Conselleria d’Educació al llarg d’estos 3
anys, la situació de la construcció de
l’escola nova de Montserrat ha avançat una miqueta
encara que no el que tots volguerem.
El passat 16 de desembre mantinguérem una reunió
amb el Secretari Autonòmic d’Educació en la que
obtinguérem el compromís de que en 2014 s’iniciarien
les obres de la nostra escola.
A principi de març varem rebre a l’Ajuntament la
resolució de la Conselleria d’Educació acceptant els
terrenys que l’Ajuntament posa a disposició de la
Conselleria per a construir l’escola nova, açò és el pas
previ i imprescindible per a que la Conselleria puga
licitar l’obra.
Tot
seguit des
de
l’Ajuntament es sol·licità una
reunió amb el Secretari
Autonòmic, i ens han
confirmat
que se celebrarà
el pròxim 29 d’abril.
Esperem que en aquesta
reunió
ens
donen
la
informació sobre la licitació i
l’inici de les obres del nou
col·legi.
Lídia Campos Sáiz.
Regidora d’Educació de l’Ajuntament de
Montserrat.
RECORDEU QUE LES VACANCES DE PASQUA
COMENCEN EL DIJOUS 17 FINS EL DILLUNS 28
D’ABRIL.
EL DIJOUS 1 DE MAIG TAMBÉ ÉS FESTIU.
AJUDES PER A TRANSPORT ESCOLAR
L'Ajuntament de Montserrat convoca ajudes
per a transport escolar d'estudiants
d'Educació Infantil, Primària i Estudis
Superiors (estudiants d'universitats públiques,
cicles formatius i estudis musicals superiors)
que estiguen empadronats a Montserrat.
TERMINI: Finalitza el 25 d'abril.
ESCOLA DE PASQUA
AJUNTAMENT DE MONTERRAT
LLOC: CENTRE EDUCATIU CARRER ALFREDO
GARCIA, 30
MATRÍCULA: DE L’1 AL 7 D’ABRIL
AMPA EVARISTO CALATAYUD DE MONTSERRAT
[email protected]
Núm. 1. Abril 2014
AMPA EVARISTO CALATAYUD DE MONTSERRAT
[email protected]
Núm. 1. Abril 2014
PREMIS SAMBORI 2014
Aquest any als premis Sambori s’ha atorgat una
menció especial al Col·legi Públic Evaristo Calatayud i
dues alumnes nostres han estat guardonades:
Roser Sánchez de 5é de Primària amb el conte
“Pasqualet el Saurí” i Telma Le Gal de 1r B d’Infantil
amb el conte “El drac que plorava”
ELS
BENEFICIS
DE
LA
MÚSICA
EN
L’ENSENYAMENT
The New York Times va publicar, recentment, un article Els
beneficis de les lliçons de música a llarg termini en el qual
abordava un estudi de Nina Kraus, neurocientífica de la
Northwestern University de Xicago, que subratlla la
necessitat d’una bona educació musical
i els beneficis que reporta en l’edat
adulta ja que les persones que van
rebre aquesta formació a una edat
primerenca processen els sons del parla
més ràpid que aquells que no ho van
fer.
Kraus i els seus col·laboradors van observar en la recerca,
publicada en The Journal of Neuroscience, l’activitat
elèctrica en una regió del cervell que processa el so en 44
adults sans d'entre 55 a 76 anys. Van descobrir que els
participants que havien tingut formació musical entre els 4 i
14 anys tenien respostes més ràpides que els participants
sense cap tipus de formació, a pesar que ningú havia tornat a
tocar un instrument en 40 anys.
EXPOSICIÓ DEL NINOT A L’ESCOLA
FESTA DE CARNESTOLTES
A l’escola es va poder veure una interessant "Exposició del
Ninot" amb motiu de la festa fallera, els xiquets dels cursos
d’Infantil han creat aquests originals i acolorits ninots, on es
demostra la seua gran imaginació.
El passat 23 de febrer vam celebrar la festa de Carnestoltes
per als socis de l’AMPA al pati de l’antic col·legi, vam
gaudir de música, castell unflable i un berenar de xocolata,
coques i ensaïmades. Esperem repetir el pròxim any!
VOLEM LA VOSTRA OPINIÓ, PROPOSTES,
SUGGERIMENTS... PER MAIL O DIPOSITANT-LES A LA
BÚSTIA DE L’AMPA. EN WORD UN MÀXIM DE 1500
CARÀCTERS AMB ESPAIS. LA REVISTA ÉS EN
VALENCIÀ I A LA PUBLICACIÓ PREVALDRÀ
L’ACTUALITAT DE LA NOTÍCIA I L’ESPAI QUE
DISPOSEM.
Descargar el documento (PDF)
Revista la nostra veu. núm. 1 abril 2014.pdf (PDF, 1.1 MB)
Documentos relacionados
Palabras claves relacionadas
abril
ajuntament
nostres
aquesta
sense
pares
montserrat
escolar
fills
passat
educacio
aquest
escola
conillets
conselleria