dossier AO Estiu .pdf
Nombre del archivo original: dossier AO Estiu.pdf
Título: dossier AO estiu
Autor: Meg
Este documento en formato PDF 1.3 fue generado por Microsoft Word / Mac OS X 10.6.8 Quartz PDFContext, y fue enviado en caja-pdf.es el 26/06/2014 a las 15:36, desde la dirección IP 85.192.x.x.
La página de descarga de documentos ha sido vista 3354 veces.
Tamaño del archivo: 39.9 MB (37 páginas).
Privacidad: archivo público
Vista previa del documento
DOSSIER DE TREBALL
DE
MATEMÀTIQUES:
ELS NOMBRES NATURALS I ENTERS
ELS MÚLTIPLES I DIVISORS
LES FRACCIONS
PROPORCIONALITAT i TANTS PER CENTS
GEOMETRIA
ESTIU 2014
ALUMNE/A:_____________
PROFESSORA: MARGARIDA JOANMIQUEL
1
UNITAT 1 : NOMBRES NATURALS i
ENTERS
1.1 NOMBRES NATURALS:
EXERCICI 1:
EXERCICI 2:
A) ______________________________________________________________________________
B) ______________________________________________________________________________
C) ______________________________________________________________________________
D) ______________________________________________________________________________
EXERCICI3:
EXERCICI4:
EXERCICI5: SI CAL FER OPERACIONS, HAN D’ESTAR FETES AQUÍ.
2
EXERCICI6:
EXERCICI7:
EXERCICI8: REALITZA LES DIVISIONS AMB LA SEVA PROVA
EXERCICI9: SI CAL FER OPERACIONS, HAN D’ESTAR FETES AQUÍ MATEIX.
3
EXERCICI10: CAL FER TOTES LES OPERACIONS AQUÍ MATEIX I RESPONDRE AMB UNA
ORACIÓ BEN CONSTRUÏDA
A)
B)
C)
E)
D)
F)
4
1.2. NOMBRES ENTERS:
EXERCICI 1: CALCULA LES SEGÜENTS SUMES I RESTES D’ENTERS
(-‐6)+3=
(-‐10)+9=
(-‐1)-‐0=
(-‐7)-‐7=
(-‐1)+9=
(-‐5)+6=
(-‐4)-‐2=
(-‐1)-‐4=
(-‐5)-‐6=
(-‐5)+8=
(-‐3)-‐4=
(-‐5)-‐3=
(-‐9)+6=
(-‐9)+1=
(-‐4)-‐8=
(-‐5)-‐0=
(-‐9)-‐0=
(-‐1)-‐1=
(-‐7)-‐1=
(-‐6)+10=
(-‐7)+6=
(-‐4)-‐4=
(-‐3)-‐10=
(-‐2)-‐2=
(-‐9)+2=
2+7=
0+(-‐10)=
4+(-‐9)=
(-‐9)-‐9=
10+2=
(-‐6)-‐4=
1+9=
2-‐1=
(-‐8)-‐(-‐10)=
(-‐10)+(-‐8)=
7-‐(-‐7)=
4+7=
(-‐1)-‐1=
(-‐9)+10=
(-‐6)-‐(-‐5)=
(-‐9)+(-‐4)=
6-‐1=
(-‐9)-‐(-‐9)=
(-‐4)-‐2=
6+10=
(-‐6)-‐5=
8-‐7=
(-‐7)-‐0=
7+9=
(-‐5)-‐(-‐3)=
EXERCICI2: CALCULA LES SEGÜENTS MULTIPLICACIONS I DIVISIONS SEGÜENTS
6x(-‐2)=
9x(-‐7)=
(-‐1)x(-‐7)=
(-‐5)x(-‐6)=
5x(-‐6)=
0x(-‐6)=
(-‐2)x(-‐9)=
(-‐8)x(-‐9)=
(-‐8)x3=
0x0=
(-‐8)x7=
5x2=
(-‐2)x(-‐1)=
9x2=
(-‐4)x(-‐7)=
(-‐3)x1=
5x(-‐3)=
3x(-‐4)=
(-‐6)x(-‐9)=
(-‐6)x0=
(-‐2)x(-‐5)=
8x5=
4x(-‐10)=
3x(-‐2)=
(-‐6)x(-‐3)=
2/2=
25/(-‐5)=
(-‐28)/7=
(-‐28)/(-‐7)=
(-‐24)/(-‐4)=
18/(-‐6)=
8/(-‐8)=
72/(-‐8)=
48/6=
16/(-‐8)=
(-‐25)/(-‐5)=
6/6=
(-‐25)/5=
30/(-‐6)=
(-‐2)/(-‐2)=
(-‐48)/(-‐6)=
(-‐48)/6=
72/(-‐9)=
(-‐24)/3=
35/5=
54/6=
(-‐10)/(-‐2)=
6/6=
(-‐27)/9=
(-‐3)/1=
EXERCICI 3: CALCULA TENINT EN COMPTE EL SIGNE MENYS DAVANT DEL PARÈNTESI:
5
6
7
8
9
10
UNITAT 2 : MÚLTIPLES I DIVISORS
EXERCICI 1: ESCRIU ELS CINC PRIMERS MÚLTIPLES DE:
3:
EXEMPLE: 3, 6, 9, 12, 15.
4: _________________________________________________________________________________
5: _________________________________________________________________________________
7: _________________________________________________________________________________
8: _________________________________________________________________________________
9: _________________________________________________________________________________
10: _________________________________________________________________________________
15: _________________________________________________________________________________
17: _________________________________________________________________________________
19: _________________________________________________________________________________
EXERCICI 2: ESCRIU TOTS ELS DIVISORS DE:
24:
EXEMPLE: 1, 24, 2, 12, 3, 8, 4, 6....perquè 1x24=24, 2x12=24, 3x8=24, 4x6=24.
32: _________________________________________________________________________________
48: _________________________________________________________________________________
12: _________________________________________________________________________________
9: _________________________________________________________________________________
13: _________________________________________________________________________________
26: _________________________________________________________________________________
40: _________________________________________________________________________________
49: _________________________________________________________________________________
100: _________________________________________________________________________________
EXERCICI3: INDICA SI ELS SEGÜENTS NOMBRES SÓN PRIMES O COMPOSTOS. EXPLICA-
HO!
144:
89:
13:
33:
59:
21:
19:
10:
7:
23:
EXERCICI4: EXPLICA ELS SEGÜENTS CRITERIS DE DIVISIBILITAT I POSA DOS EXEMPLES.
Quan un nombre és divisible per 2? EXEMPLE
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Quan un nombre és dibisible per 3? EXEMPLE
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Quan un nombres és dibisible per 5? EXEMPLE
_________________________________________________________________________________
11
_________________________________________________________________________________
Quan un nombre és divisible per 10? EXEMPLE
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
EXERCICI5: COMPLETA LA SEGÜENT TAULA. SI NECESSITES FER ALGUNA OPERACIÓ FES-
LA A SOTA
EXERCICI6: FES LA DESCOMPOSICIÓ DELS SEGÜENTS NOMBRES I EXPRESSA-HO EN
FORMA DE POTÈNCIA.
EXERCICI7: CALCULA EL MÍNIM COMÚ MÚLTIPLE (mcm) DELS NOMBRES: 24, 60, 84
EXERCICI8: REALITZA AQUEST PROBLEMA I RESPON ADEQUADAMENT A LA PREGUNTA
QUE SE’T FORMULA
12
13
14
15
16
17
18
19
20
UNITAT 3 : LES FRACCIONS
EXERCICI 1: TROBA EL VALOR DE LES FRACCIONS SEGÜENTS:
a)
de 20=
c)
de 30=
b)
de 14 =
d)
de 184 =
EXERCICI2: COMPROVA SI LES SEGÜENTS FRACCIONS SÓN EQUIVALENTS:
a)
c)
d)
b)
EXERCICI3: SIMPLIFICA LES SEGÜENTS FRACCIONS:
a)
c)
b)
d)
EXERCICI4: REALITZA ELS SEGÜENTS PROBLEMES
a) He gastat
de 630 €. Quants euros he gastat? Quants euros em queden?
b) He comprat
kg. de prunes,
kg de kiwis i kg de pomes. Quant pesa tota la fruita que he
comprat?
21
c) En una urbanització hi ha 44 habitatges, dels quals
tenen només un gos i
tenen dos gossos.
Quants gossos hi ha en total? Quants habitatges no tenen gos?
d) Si he recorregut les
parts d’un camí de 120 Km, quants quilòmetres em falten per recórrer?
22
23
24
25
26
27
UNITAT 4: PROPORCIONALITAT I %
EXERCICI 1: Fes els següents tants per cents.
a) El 10% de 340
b) El 20% de 400
c) El 25% de 300
d) Em descompten el 10% d’un mòbil que val 250€, quant pago?
EXERCICI 2: Omple la taula següent:
200
500
20
180
54
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
EXERCICI 3: Fes els següents tants per cents indicant les operacions que fas.
e) L’1% de 340
f) El 24% de 400
g) El 50% de 300
h) Em descompten el 25% d’un mòbil que val 250€
EXERCICI 4: Omple la taula
Quan vols fer una recepta de cuina ho has de fer de manera proporcional al nombre de persones
que n'han de menjar. Omple la taula amb les quantitats que necessitaràs per la crema catalana.
PERSONES
OUS
LLET
SUCRE
MIDÓ
4
6
1litre
175g
40g
5
8
28
EXERCICI 6: Omple la taula i pinta la graella
Uns biòlegs estan estudiant les espècies d'un cert bosc mediterrani. Amb això omplen una taula
com aquesta:
a) Sabent que al bosc hi ha 1300 arbres, omple la taula amb les dades:
nom de l'arbre
nombre d'arbres reals
tant per cent
alzina
650
50%
alzina surera
312
pi
18%
avellaner
78
roure
2%
comprovació de la suma
1300
100%
b)A vegades, els biòlegs fan servir graelles de 10x10 per mostrar els percentatges de bosc de cada
tipus. Amb aquestes graelles, pinten quadradets de maneres diferents per mostrar quin tipus
d'arbre hi ha, tal com et mostra l'exemple. Acaba de pintar el bosc.
29
EXERCICI 5: Arregla el gràfic o els percentatges
Aquí tens una gràfica dels resultats electorals d'una enquesta que ha sortit al diari. Hi ha alguna
cosa que no està bé, com ho sabem? Corregeix-‐lo com et sembli més lògic i explica per què has fet
aquest canvi.
no ho saben
20%
PSC 13%
PP 3%
Altres 17%
CiU 50%
ICV 7%
ERC 17%
EXERCICI 6: Resol els problemes
1.-‐ La tauleta que es vol comprar en Toni val 302,50€. Si a aquest preu li fan un 10% de descompte,
quant haurà de pagar?
2.-‐ Quan vaig en cotxe vaig a uns 80 km/h de mitjana, això vol dir que en una hora faig 80 km. A
més, el cotxe gasta uns 8 litres de gasolina cada 100 km.
a) Quina distància recorreré en 5 hores?
b) Per fer aquests recorregut, quanta gasolina gastaré?
3.-‐ Cinc quilograms de peres valen 5,50€. Fes la taula on es vegi quant valdran 1,2,3,4,5 i 6 kg de
peres i representa-‐ho gràficament.
TAULA
GRÀFICA
peres (kg)
preu (€)
1
2
3
4
5
6
30
UNITAT 5: GEOMETRIA
EXERCICI1: Digues 6 objectes reals que siguin simètrics.
EXERCICI2: D’aquests dibuixos, n’hi ha dos que no són simètrics. Marca’ls amb un “No”. Als que sí
que ho són, dibuixa-‐hi tots els eixos de simetria.
a)
d)
b)
c)
e)
EXERCICI3.-‐ Donat el nom de cada figura, fes:
a) un dibuix (amb regle)
b) marca-‐hi quant mesura cada costat (si no és corbat).
c) descriu-‐lo.
EXEMPLE: quadrat
2'5 cm
2'5 cm
Trapezi
2'5 cm
rectangle:
És un paral·lelogram, té tots els
costats iguals i els angles són rectes.
31
Sector circular:
Rombe:
Romboide:
32
EXERCICI4.-‐ Dels dos últims polígons que has dibuixat, calcula'n el perímetre.
EXERCICI 5: Calcula o dedueix l'angle o angles que no sabem:
a)
b)
EXERCICI6: Dibuixa un triangle rectangle i mesura'n, aproximadament, els seus angles,
comprovant que sumin el que han de sumar.
33
EXERCICI7: Dibuixa, fent servir el regle, les següents figures dins la graella:
a) Un romboide de base 4 i altura 3.
b)Un triangle de base 2 i altura 5.
c) Una figura inventada que tingui per àrea 4cm2.
d) Un TRIANGLE que tingui per àrea 4cm2.
34
EXERCICI8: Pren les mesures que et calguin per calcular l’àrea i el perímetre de les figures
següents. Recorda posar-‐hi les unitats de mesura.
Figura
Àrea
Perímetre
EXERCICI 9: Calcula els PERÍMETRES i les ÀREES de les següents figures, suposant que les mides
són les que hi ha escrites:
a)
P=
A=
2’5 cm
3 cm
b)
5 cm 5
c m
P=
A=
4 cm
4 cm
c)
P= A=
2 cm
4 cm
35
EXERCICI 10: Calcula la longitud (també anomentat perímetre) de les següents circumferències.
(L=2πr)
a)
L=
2 cm
b)
L=
3 cm
c)
L=
8 cm
EXERCICI 11: Ara calcula l'àrea dels cercles anteriors. (A=πr2)
a)
b)
c)
36
EXERCICI12: Busca, a casa, un objecte real no arrodonit i posa'l a la taula.
Després acaba d'omplir la taula comptant-‐ne les cares, els vèrtexs i les arestes.
Figura
Cares
Vèrtexs
Arestes
C+V-A
caixa octogonal:
EXERCICI13: Resol el següent problema sobre les làmpades.
A l’assignatura de tecnologia hem fet unes làmpades amb forma de cub. Amb unes vares de filferro
hem fet les arestes.
a) quantes arestes hi ha?
b) si cada aresta fa 23cm, quant de filferro necessitem?
c) Les làmpades anteriors, les hem embolicat amb un paper una mica transparent (totes les cares
menys la de sota) quantes cares hem embolicat?
d) Quina és l’àrea d’una cara?
e) I l’àrea de totes les cares?
FI
37
Descargar el documento (PDF)
dossier AO Estiu.pdf (PDF, 39.9 MB)
Documentos relacionados
Palabras claves relacionadas
taula
operacions
omple
quant
cares
unitat
nombre
quants
figura
fraccions
nombres
seguents
exercici
exemple
calcula