programa definitivo .pdf
Nombre del archivo original: programa definitivo.pdf
Título: progr_jorn_26_01_2017_op.pdf
Autor: Miren
Este documento en formato PDF 1.5 fue generado por Adobe InDesign CS6 (Windows) / Acrobat Distiller 11.0 (Windows), y fue enviado en caja-pdf.es el 07/02/2017 a las 22:19, desde la dirección IP 86.151.x.x.
La página de descarga de documentos ha sido vista 2822 veces.
Tamaño del archivo: 2.9 MB (14 páginas).
Privacidad: archivo público
Vista previa del documento
MARZO-ABRIL MARTXOA-APIRILA
EIBAR 2017
XL ANTZERKI JARDUNALDIAK
JORNADAS DE TEATRO XL
F.H - E.O
Centro de Residencias Egoitza Zentroa
ARGIBIDEAK
www.eibarres.net
www.facebook.com/jornadasteatroeibar
[email protected]
Teléfono 943 25 44 65 Telefonoa
Mertxe EIZAGAETXEBERRIA
Avda. de OTAOLA Hiribidea, 29 - 20600 Eibar (Gipuzkoa)
INFORMACIÓN
Hezkuntza Esparruko Antzerki Taldea - Grupo de Teatro del Complejo Educativo
3
Queremos que las instituciones que nos impulsan
y los espectadores que nos acompañan celebren
también esta fecha redonda con una programación
digna de nuestra trayectoria. Queremos que,
con nosotros, mantengan bien alta la brillante
antorcha del teatro y no dejen que se apague
nunca. ¡Nunca!
Zenbaki borobil hau ospatu nahi dugu jaialdiaren
ibilbidea islatuko duen programazio duin eta
ausartarekin, babestu gaituzten instituzioen eta
estimatzen gaituen ikuslegoaren konpainian.
Nahi dugu eta behar dugu zuen konpromisoa
gure ahaleginekin batu antzerkiaren garra bizirik
mantendu ahal izateko. Sekula ez dadila itzali. Sekula!
NARRUZKO ZEZEN
Los más de seiscientos componentes de Narruzko
Zezen, que andan por esos mundos recordando
su paso por el grupo, y quienes permanecemos al
frente de la organización de las Jornadas, estamos
contentos por formar parte de esta aventura. Para
los que participaron en ella y ya no están, nuestro
emocionado e imborrable recuerdo.
Taldeko kide ziren garaiak gogoratzen munduan
barrena dabiltzan Narruzko Zezeneko seiehun kideohiak eta gaur egun Jardunaldien antolaketaren
buruan gabiltzanok oso pozik gaude abentura
honen parte izateagatik. Noizbait partehartu
eta gaur gure artean ez daudenei gure gomuta
hunkigarri eta ezabaezina.
No haremos muchas más celebraciones, ocupados
como estamos en que las Jornadas sigan siendo
un festival importante, que lo es, no sólo por lo
que nos dice nuestra entusiasta percepción, sino
atendiendo también a lasdiversas opiniones del
mundo del teatro.
Dicho así, puede que suene a presunción, pero nos
lo pide el cuerpo. Por la alegría de alcanzar la meta
de esta etapa.
Horrela esanda fanfarroikeria hutsa dirudi, bainan
gorputzak horrela eskatzen digu. Etapa honetako
helmuga gurutzatzeak sortzen digun poztasunak
bultzatzen gaitu.
Ez dugu ospakizun handiegirik egingo, baditugu
nahikoa zeregin Jardunaldiak ohizko mailan
mantentzeko, maila benetan altua, ez bakarrik guk
horrela uste dugulako, baizik eta antzerki mundutik
jasotzen ditugun iritziak horrela diotelako.
Este festival, que se conoce como Jornadas
Internacionales de Teatro de Eibar, llega a su
cuadragésima edición, o sea, cuarenta años, ¡o
más!, difundiendo y proponiendo teatro en el Bajo
Deba. Por las Jornadas han pasado desde los más
relevantes y entrañables autores y actores vascos
G@RS@KNLRRHFMHƥB@SHUNDMB@C@LNLDMSNCDK
teatro español, en particular, y del teatro mundial,
en general, hasta donde fue posible.
Nazioarteko Eibarko Antzerki Jardunaldiak bezala
ezagutzen den jaialdi honek bere berrogeigarren
edizioa bete du, hau da berrogei urte, edo gehiago!
antzerkia proposatzen eta zabaltzen Debabarrenean
zehar. Jardunaldietatik pasa izan dira euskal
egile eta antzezle garrantzitsu eta kuttunenak
eta momentu bakoitzeko Espainia eta munduko
antzerkigintzako konpainia esanguratsuenak, beti
ere gure baliabideen mugen barruan.
4
Arestian aipatutako arrazoiengatik eta
beste batzuengatik, orain hamabost
urte hasi ginen Jardunaldietan mota
honetako artistak programatzen.
Geroztik, urtero urtero, Amerika
eta Europako genero honetako
espezialista hoberenak programatu
izan ditugu.
Arte mota hau menperatzeko lan
handia eta gogorra egin behar da,
behar beharrezkoa direlarik pazientzia
G@MCH@DS@NQDJ@ƥRHJNM@A@QLDM@
raffitiak bezala, bizidun
eskulturak arte urbanoaren
adierazpen bat gehiago dira, baliabide
eta tresna oso egokia artista gazte,
bohemio eta autodidaktak beraien
emozio, ideia eta sentimenduak
adierazteko. Pentsatu dezakegu
genero hau heldu berria dela artearen
mundura, mende berriarekin etorri dela
gugana ideia nagusi batekin: publikoa
ez bada artisten guneetara hurbiltzen,
artistak izango dira publikoaren
guneetara hurbilduko direnak. Zein
erratuak gauden. Giza estatuak sortzen
dira kale-antzerkitik, historiaren
zehar asko direlarik espresio artistiko
honen adierazpenak. Uste da Grezia
zaharrean sortu zirela giza estatuak,
baina ez helburu artistikoekin, baizik
eta militarrarekin. Hainbat soldaduk
estatuaren itxura hartzen baitzuten
arerioak zelatatzeko.
G
MARTXOAK 3 MARZO
TEATRO GESTUAL / KEINU ANTZERKIA
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK:
Karen Valderrama (robot , Argentina)
Damian Fiore (Colón , Uruguay)
Maria Villata (fuente, España)
Francisco Aguado (Cervantes, España)
Jorge Balmaseda (punky, Argentina)
www.mpcmanagement.es
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
PLAZA DE UNZAGA Y CALLE
TORIBIO ETXEBARRIA
UNTZAGA PLAZA ETA TORIBIO
ETXEBARRIA KALEA
ESTRENO P.V.
XV MUESTRA
DE ESTATUAS
HUMANAS
M.P.C. Barcelona
Viernes / Ostirala
Razones éstas, entre otras, para que
hace quince años incluyésemos en
la programación de las Jornadas este
estilo tan peculiar. Desde entonces,
venimos invitando a participar a las
ƥFTQ@R LR QDKDU@MSDR CDK F¤MDQN
procedentes de diferentes países de
Europa y América.
Para desarrollar este arte es necesario
realizar un duro trabajo previo que se
logra con mucha práctica y grandes
dosis de paciencia y de equilibrio
físico.
as esculturas vivientes son
fenómenos
artísticos
del
llamado arte urbano, al igual que el
FQ@ƧSH N DK @QSD CDK @DQNRNK DM K@R
calles, practicado por jóvenes artistas,
bohemios y autodidactas, que expresan
sus sentimientos, emocioneso ideas.
Se podría pensar que es de reciente
creación, que son los “bebés artísticos”
del nuevo siglo inventados para lograr
aquello de “si la gente no se acerca al
arte es el arte el que va a la gente”. Qué
equivocados estamos. Las estatuas
humanas tienen su origen en el teatro
callejero y a lo largo de la historia
hay muchas manifestaciones de esta
expresión artística. Se piensa que puede
remontarse a una práctica de la antigua
Grecia en la que enviados especiales se
disfrazaban de estatuas para espiar al
enemigo, sin ser detectados.
L
Desde las 17:00etatik aurrera
Duración / Iraupena: 80 min / www.txalo.com
5
COMEDIA / KOMEDIA
En el argumento nos encontramos con tres veteranos
de la Primera Guerra Mundial que pasan sus monótonos
días en un hospital militar. Batallas verbales de olvidadas
FDPSDxDV PLOLWDUHV FRWLOOHRV GHO SHUVRQDO UHÀH[LRQHV
sobre sus vidas... y todo ello entre la sonrisa y la carcajada.
Estamos ante tres grandes actores de lo más relevante del
teatro vasco, una gran dirección y el rigor y la calidad de
las funciones que Txalo viene presentando.
Ahora Txalo produce la misma obra en castellano, con igual
relevancia y con un reparto que bien merece disfrutarse, en
HOTXH¿JXUD,xDNL0LUDPyQDQWLJXRPLHPEURGH1DUUX]NR
Zezen. Una razón más para programar este espectáculo.
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Juan Gea, Luis Varela, Iñaki Miramón VESTUARIO / JANTZIAK: Gabriela Salaverri
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Ricardo Sánchez Cuerda ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Felipe Ramos
DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Tamzin Townsend
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Hospital militar batean egunak erdi asperturik ematen
dituzten Lehen Mundu Gerrako hiru beterano dira
antzezlanaren protagonistak. Ahaztutako kanpainen
buruzko hitz-liskarrak, langileen txutxu-mutxuak, beraien
bizitzei buruzko hausnarketak,… guztia irribarrea eta barre
algararen artean. Hiru antzezle handi, zuzendaritza aparta
eta Txalon ohizkoa den kalitatea eta exijentzia.
Orain Txalok lan berbera aurkezten du gazteleraz, indar
berdinarekin eta goraipatzea merezi duen antzezle
zerrendarekin, bertan besteak beste Iñaki Miramón
aurkitzen dugu, Narruzko Zezen taldeko kide ohia. Arrazoi
bat gehiago antzezlana programatzeko.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
n la anterior edición de las Jornadas se programó
en euskera, Héroes, con un relevante reparto y un
equipo técnico igualmente sobresaliente, producido por
Txalo, una de las más importantes compañías vascas con
más de veinte años de vida.
E
Héroes de Gerald Sibleyras
TXALO PRODUKZIOAK. Gipuzkoa
Domingo / Igandea 20:30 h
ardunaldien aurreko edizioan antzezle zerrenda
paregabea eta teknikari talde nabarmena zuen
Heroiak antzezlanaren euskarazko bertsioa programatu
zen. Bere bizkar gainean 20 urteko eskarmentu luzea
daraman Txalo konpainiak ekoiztu zuen ikuskizuna.
J
MARTXOAK 5 MARZO
Atendiendo al capítulo de las condecoraciones: Chevalier
de la Légion d´Honneur, impuesta por François Mitterrand;
QRPEUDGR 2I¿FLHU GH OD /pJLRQ G+RQQHXU SRU HO
SUHVLGHQWH1LFRODV6DUNR]\2I¿FLHUGHV$UWVHWGHV/HWWUHV
del Gobierno Francés; Creu de Sant Jordi, otorgada por el
President de la Generalitat de Catalunya; Medalla de Oro
al Mérito de las Bellas Artes, otorgada por S.M. el Rey, don
Juan Carlos I…
Don Josep Maria, ¡Bienvenido a Eibar!
Kondekorazioen atalari dagokionez: Chevalier de la
Légion d´Honneur, François Mitterrand-ek jarria; Nicolas
Sarkozy presidenteak Officier de la Légion d´Honneur
izendatu zuen; Gobernu Frantsesaren Officier des
Arts et des Lettres; Creu de Sant Jordi Kataluniako
Generalitateko Presidenteak emana; Medalla de Oro
al Mérito de las Bellas Artes, B.M. don Juan Carlos I.
erregeak emana…
On Josep Maria, ¡Ongietorria Eibarrera!
6
Consecuencia de todo cuanto antecede ha obtenido el Prix
Gérard Philipe al mejor actor; Prix de la Critique Française;
Premio Nacional de Teatro del Ministerio de cultura;
ocho Premios Max; Premio de Cultura de la Comunidad
de Madrid; Premio de las Artes Escénicas de Castilla-La
Mancha; Premio de la Unión de Actores al Mejor Actor;
Premio El ojo crítico de Honor de RNE; Premio Teatro
Arriaga de Bilbao… por citar algunos.
Arestian aipatutako guztiaren ondoren, beste batzuen
artean honako sari hauek jaso ditu: Prix Gérard Philipe
antzezle hoberenari; Prix de la Critique Française;
Kultura ministerioaren Antzerki Sari Nazionala; zortzi
Max sari; Madril Erkidegoko Kultura Saria; GaztelaMantxako Arte Eszenikoen Saria; Unión de Actores
elkartearen Antzezle Hoberenaren saria; RNE-ren El ojo
crítico ohorezko saria; Bilboko Arriaga Antzokia Saria…
Lunes / Astelehena 19:00 h
a Conferencia de Apertura de las cuadragésimas
JORNADAS presenta a Josep Maria Flotats. Su
WUD\HFWRULD GLItFLOPHQWH VH SXHGH UHÀHMDU HQ HVWDV OtQHDV
Por eso, y en un difícil ejercicio de condensación, diremos
que, desde su etapa de formación como actor y director
en la Escuela Superior de Arte Dramático de Estrasburgo
hasta el Serlo o no que interpreta actualmente junto a Arnau
Puig, le ha dado tiempo de formar parte de la Comédie
d´Est, Centre Dramátique National de Estrasburgo; de
trabajar en una docena de grandes teatros de París; de
entrar en la Comédie Française; de crear la Companyia
Flotats en Barcelona; de fundar el Teatre Nacional de
Catalunya; de crear su propia productora en Madrid… Y
más.
L
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
ARDUNALDIen berrogeigarren edizioaren
Irekierako Hitzaldia Josep Maria Flotats-ek
emango du. Bere ibilbidea nekez azaldu dezakegu lerro
hauetan. Laburpen lan nabariaren ondoren, esango
dugu ikasketa nagusiak antzezle eta zuzendari bezala
Estrasburgoko Arte Dramatikoko Goi Mailako Eskolan
egin zituela, bere azken ikuskizuna Serlo o no Arnau
Puig-en laguntzarekin antzokietan ikusi dezakegu.
Tartean honako lan hauetan ibili da: Comédie d´Est eta
Estrasburgoko Centre Dramátique Nationaleko kide izan
da; Pariseko dozena bat antzoietan lan egin du; Comédie
Française-an sartu da; Bartzelonan Companyia Flotats
eta Teatre Nacional de Catalunya sortu ditu; Madrilen
bere ekoizpen etxea abian jarri du;... Eta gehiago.
J
MARTXOAK 6 MARZO
Aula de Cultura de
COORDINADOR Juan Velázquez KOORDINATZAILEA
PRESENTA Juan Ortega AURKEZLEA
“ Encuentro con Josep María Flotats”
Josep María Flotats
CONFERENCIA-COLOQUIO HITZALDI-SOLASALDIA
TALLER 75. Madrid / TEATRE LLIURE . Barcelona
Martes / Asteartea 20:30 h
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
Serlo o no es una obra construida a partir de varias
conversaciones entre dos vecinos, uno de ellos judío, de
horizontes, conocimientos y creencias antagónicos. Por medio
de un incisivo diálogo entre los dos personajes y a través de un
humor irresistible e inteligentísimo, nos lleva a interrogarnos
sobre los temas más importantes de la condición humana: el
compromiso ético, social y moral con uno mismo con propios
y extraños, con la lengua, la cultura, la historia.
Bi bizilagunek dituzten solasaldiekin eraikitzen da Serlo
o no antzezlana, bietako bat judutarra, asmo, jakinduria
eta sinesmen antagonikoekin. Bi pertsonaien arteko
elkarrizketa zorrotz eta umore azkar eta sakonaren bitartez
antzezlanak eramaten digu giza izaeraren gai garrantzitsuei
buruzko hausnarketa egitera: konpromiso etiko, moral
eta soziala norberarekin, ezagunekin eta ezezagunekin,
hizkuntzarekin, kulturarekin edo historiarekin.
Duración / Iraupena: 80 min / www.teatrelliure.com
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Josep Maria Flotats, Arnau Puig TRADUCCIÓN / ITZULPENA: Mauro Armiño
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Alejandro Andújar ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Albert Faura MÚSICA / MUSIKA: Dani Espasa
DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Josep María Flotats
7
COMEDIA / KOMEDIA
Después de que Jean Claude Grumberg le propusiera
el texto de Serlo o no, el propio Flotats manifestó: “Me
siento muy feliz de poder ofrecer al público la posibilidad
de descubrir a Grumberg, gran autor de teatro, conocido
y reconocido: ocho premios Molière, un premio César,
premio de la Academia Francesa, etc.”
Jean Claude Grumberg-ek Serlo o no testua eszenaratzea
proposatu ziotenean, Flotats berak adierazi zuen: “oso
zoriontsu sentitzen naiz Grumberg antzez egile handi,
ezaguna eta ospetsua ikuslegoari ezagutarazteko izan
dudan aukeragatik: zortzi Molière sari, Zesar sari bat,
Frantziako Akademiaren Saria,…”
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
osep María Flotats se formó en la Escuela de Arte
Dramático de Estrasburgo y recibió la “Legión
de Honor” francesa, máxima distinción cultural del país.
A su regreso a España desarrolla el proyecto del Teatro
Nacional de Cataluña y posteriormente crea su propia
productora, Taller 75.
J
osep María Flotats-ek Estrasburgoko Arte
Dramatikoko Eskolan ikasi zuen eta Frantziako
Kultur Sari gorenena jaso zuen: Ohorezko Legioa.
Espainiara itzultzean Kataluniako Antzerti Nazionala
egitasmoa garatzen du eta ondoren bere ekoizpen-etxea
sortzen du Taller 75.
J
Serlo o no. Para acabar con la cuestión judía de Jean Claude Grumberg
MARTXOAK 7 MARZO
8
Duración / Iraupena: 75 min / www.unahoramenos.es
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: *XVWDYR6DƨRUHV(PLOLR%XDOH6RUD\D*GHO5RVDULR4XLTXH)HUQ QGH]
MÚSICA / MUSIKA: José Brito VESTUARIO / JANTZIAK: Nauzet Afonso AUDIOVISUAL / IKUS-ENTZUNEZKOA: Juan Carlos Cruz
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Ibán Negrín DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Mario Vega
DRAMA / DRAMA
Un integrador trabajo de ilustración audiovisual, y una
banda sonora original, inspirada en la Novena Sinfonía
de Beethoven, interpretada por la Orquesta Universitaria
Maestro Valle de la Universidad de Las Palmas de Gran
Canaria, redondea esta ambiciosa propuesta dramática.
Ikus-entzunezko lan eragingarriak eta Kanaria Handiko
Las Palmas-eko Unibertsitateko Maestro Valle Orkestra
Sinfonikoak interpretatutako Beethoven maisuaren
9. sinfonian oinarritutako soinu banda ikusgarri batek
borobiltzen dute antzezlan eder hau.
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Los Malditos es una obra en clave policiaca sobre el
drama de las migraciones humanas que parte del turbio
asesinato de una joven prostituta senegalesa que es el hilo
FRQGXFWRU GH P~OWLSOHV WUDPDV TXH UHÀHMDQ OD SHQXPEUD
de la moderna esclavitud… La trata de blancas, el control
informativo de los medios de comunicación o la guerra del
&ROWiQFRQVWLWX\HQDOJXQRVGHORVWHPDVTXHGHV¿ODQHQ
escena, pero donde los verdaderos protagonistas son los
malditos, que dejan atrás su tierra y cruzan fronteras en la
más absoluta vulnerabilidad.
Giza migrazioen drama gako poliziakoan garatzen du Los
Malditos antzezlanak. Abiapuntua, senegaldar prostituta
gazte baten erailketa iluna, bere inguruan, egungo
esklabutzaren alde beltzak azaltzen dituzten hainbat
azpi trama garatzen dira: emakumezkoen salerosketa,
komunikabideen kontrol informatiboa edo koltanaren
gerra dira eszenatokian agertzen diren gaietako batzuk,
baina benetako protagonistak beraien lurraldea utzi
eta ahultasun handienean mugak gurutzatzen dituzten
madarikatuak dira.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
sta es la primera coproducción del proyecto de
los Corredores Culturales, creado por la Red
Eurolatinoamericana de las Artes Escénicas (REDELAE,
a la que pertenecen veinte entidades de Colombia, Chile,
Ecuador, Perú, Uruguay, Croacia, España y Francia) con el
objetivo de propiciar y fomentar las coproducciones entre
los diferentes agentes culturales de cada país.
E
Los Malditos de Antonio Lozano
Unahoramenos PRODUCCIONES . Las Palmas de Gran Canaria
RED EUROLATINOAMERICANA DE LAS ARTES ESCÉNICAS
Jueves / Osteguna 20:30 h
errialde desberdinetako kultur eragileek
burututako egitasmoa bultzatzeko helburuarekin
Kolonbia, Txile, Ekuador, Peru, Uruguai, Kroazia,
Espainia eta Frantziako hogei elkartek REDELAE (Red
Eurolatinoamericana de las Artes Escénicas) sareak
sortutako Corredores Culturales egitasmoaren lehen
koprodukzioa da ikuskizun hau.
H
MARTXOAK 9 MARZO
DRAMA / DRAMA
9
10
Duración / Iraupena: 70 min / http://guernica1913.tk
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Duración / Iraupena: 60 min / www.marcelgros.com
CLOWN TEATRAL / ANTZERKI KLOWNA
RAFA HERCE
El 19 de octubre de 2013, en el escenario de los hechos,
HQHO/\FHRGH*HUQLNDVHHVWUHQyODREUD³*XHUQLFD´
EDVDGDHQHOHVWXGLRKLVWyULFRUHDOL]DGRSRU7[DWR(W[DQL]
GHORVXFHGLGRHQHVHHSLVRGLR \ODVFRQVHFXHQFLDV TXH
los mismos tuvieron para Gernika y para Eibar.
2013ko urriaren 19an estreinatu zen Gernikako Lyceoan,
gertaerak garatu ziren gune berean, Txato Etxanizek
egindako ikerketa historikoan oinarritutako Gernika 1913
antzezlana, bertan aztertzen direlarik Gernikan zein
Eibarren gertaerak izan zituen ondorioak.
RAFA HERCE
Q 0DU[ \ (QJHOV SXEOLFDEDQ ³(O PDQL¿HVWR
FRPXQLVWD´HQpOD¿UPDEDQTXH³WRGDODKLVWRULDGHOD
sociedad humana es una historia de lucha de clases. Una lucha
LQLQWHUUXPSLGDTXHFRQGXFHDFDGDHWDSDGHWUDQVIRUPDFLyQGH
WRGRUpJLPHQVRFLDO´8QDEDWDOODGHHVDOXFKDVHSURWDJRQL]y
HQHOFRUD]yQGH(XVNDO+HUULDHQ*HUQLNDHQHORWRxRGH
1913 y sus protagonistas principales fueron eibarreses, los
obreros y sus familias de la empresa “Esperanza y Unceta”
TXH KDEtD VLGR WUDVODGDGD D *HUQLND SDUD KDFHU GH PRWRU
HQ VX LQGXVWULDOL]DFLyQ \ TXH IXH SURPRYLGD H LPSXOVDGD
por Juan Tomás Gandarias, uno de los representantes de
ODLPSRUWDQWHSOXWRFUDFLDYL]FDtQDGHSULQFLSLRVGHOVLJOR;;
(VHHQIUHQWDPLHQWRGLROXJDUDODWUDQVIRUPDFLyQGHOUpJLPHQ
social de Gernika y constituye un ejemplo paradigmático del
nacimiento de nuestra propia idiosincrasia e identidad actual.
E
848. urtean Marx eta Engels-ek “Manifestu
Komunista” argitara eman zuten, bertan esaten
da“ Gizakiaren historia osoa klase borrokaren historia da.
Etengabeko borroka honek historiaren garai bakoitzean
momentuko erregimenaren aldaketa dakar.” Borroka
horren bataila bat Euskal Herriko bihotzean, Gernikan,
eman zen 1913ko udazkenean eta protagonista nagusiak
eibartarrak izan ziren, Esperanza y Unzeta lantegiko langile
eta bere familiak. Enpresa hau Gernikara eraman zen, XX.
mendeko hasieran Bizkaiko plutokraziaren aitzindaritakoa
zen Juan Tomás Gandariasen iniziatibaz, eskualde horren
industrializazioa bultzatzeko asmoarekin. Gatazka horrek
Gernikako erregimen sozialaren aldaketa ekarri zuen eta
egungo idiosinkrasia eta nortasunaren sormenaren adibide
paradigmatikoa da.
1
Guernica 1913 de Rafa Herce
TEATRO COMPLEJO EDUCATIVO ANTZOKIA
BANARTE ANTZERKI ELKARTEA. Bizkaia
Domingo / Igandea 20:30 h
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Dolma Romera, Jon Urbano, Begoña García, Vanesa Rodríguez, Rafa Herce, Eduardo Pombar
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Javier Obregón ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Fa#Antzuola, Juan López
MÚSICA / MUSIKA: Aitor Coello DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Sardo Irisarri
A partir de 3 años / 3 urtetik aurrera
Es un payaso con nariz de payaso, zapatos de payaso
y corazón de payaso. Tiene un poder hipnótico, con
un perfecto sentido del ritmo y te hace sonreír y reír, te
sorprende, te hace jugar, inventar, volar… y te hace
pensar. Y todo lo hace en un universo que transforma en
aniversario, ya que todos los días hay algo que celebrar.
Universario es una gozada para niños y mayores que
todavía no tengan la cabeza completamente cuadrada.
Él mismo es un niño grande y su escenario se parece
al cuarto de cualquier niño pequeño con miles de cosas
alrededor. Muy recomendable ver, al menos, uno de sus
espectáculos, inmediatamente se sentirá mucho mejor.
Tiene un pero: crea adicción, pero es de la sana.
MARTXOAK 12 MARZO
SECCIÓN GRUPOS UNIVERSITARIOS, ESCUELAS Y ASOCIACIONES / ELKARTEEN, ESKOLEN ETA UNIBERTSITATE TALDEEN ATALA
INTÉRPRETE / ANTZEZLEA: Marcel Gros SONIDO / SOINUA: M du MIDI
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: MÀ A MÀ ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Pere Montoro DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Marcel Gros
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Pailazoaren sudurra, pailazoaren oinetakoak eta pailazoaren
bihotza duen pailazoa da. Indar hipnotiko berezia du eta
erritmoaren zentzu zoragarria. Ikusleak irribarre eta barre
egiten du, harritu egiten da, jolas, asmatu eta hegan egiten
du… eta hausnartu ere egiten du. Mundu hori urtebetetzean
bihurtzea lortzen du, zeren egun guztietan dago zerbait
ospatzeko. Universario haur eta oraindik burua gogortu ez
zaien helduentzat gozamen paregabea da. Marcel ume
bat da eta eszenatokia edozein ume txikiren logela. Oso
gomendagarria da, gutxienez bere ikuskizunetako bat ikustea,
berehala askoz hobeto sentituko zara. Eragozpen bat dauka:
menpekotasuna sortze du, baina osasungarri horietakoa da.
M
ESTRENO P.V.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
arcel Gros es uno de los grandes payasos actuales.
Payaso de palabra pero también gestual. Maestro
del juego escénico, de la manipulación de objetos y de la
palabra inteligente. En sus más de treinta años de trabajo,
primero con Teatre Mòbil y después ya en solitario, domina
el escenario y empatiza inmediatamente con el espectador.
Universario
MARCEL GROS. Barcelona
Sábado / Larunbata 17:00 h
gungo pailazo handienetakoa dugu Marcel Gros.
Hitzean eta keinuan oinarritzen den pailazoa.
Joko eszenikoaren, gauzen manipulazioaren eta berba
azkarraren maisua. Lehenengo Teatro Mòbilererkin eta
ondoren bakarrik, hogeita hamar urteetako ibilbidea egin
ondoren eszenatokiak ez du sekreturik berarentzat eta batbatean lortzen du ikuslea bereganatzea.
E
MARTXOAK 11 MARZO
Gogoan izango dugun ikuskizun borobil baten aurrean
gaude eta etorkizunean Eibarko Antzerki Jardunaldiak
harrotasun osoz aldarrikatuko dute: Mami Lebrun jaio
berria, hemendik igaro zen arrakastaren arrastoan.
Estamos ante un espectáculo redondo que, sin duda,
será recordado y del que las Jornadas de Teatro de Eibar
podrán presumir, en el futuro, diciendo: Mami Lebrun,
recién nacida, pasó por aquí, camino del éxito.
Iraupena / Duración 60 min / www.facebook.com/xakeprodukzioak
EUSKARAZ
ANTZEZLEAK / INTÉRPRETES: Ane Pikaza, Kepa Errasti, Ainara Ortega GIDOIA / GUIÓN: Kepa Errasti
MUSIKA / MÚSICA: Pascal Gaigne ESZENOGRAFIA / ESCENOGRAFÍA: Eskenitek ARGIZTAPENA / ILUMINACIÓN: David Alcorta
ZUZENDARITZA / DIRECCIÓN: Getari Etxegarai
11
TRAGICOMEDIA / TRAGIKOMEDIA
Mami Lebrun-en, ikuskizuneko protagonistetako baten
amonaren bizitza ezkutua ezagutuko dugu, Parisen
kabaret-kantaria izan baitzen. Berrogeiko hamarkadako
argiaren hiriko giroa birsortzen dute, zuzenean kantatuko
dute eta pertsonaiak aldatzeko erabiliko den tresna
hizkuntza izango da, euskalki desberdinetatik zehar ibilbide
oparoa egingo dutelarik.
En Mami Lebrun cuentan la historia de una pareja que
prepara un homenaje póstumo a la abuela de uno de
ellos que tuvo una “vida secreta”, en París, como cantante
de cabaret. Recrean la vida de los años cuarenta en la
ciudad de la luz, cantan en directo y utilizan el idioma como
herramienta para cambiar de personaje, recorriendo un
amplio itinerario por diferentes dialectos del euskera.
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
Orain beraien izenarekin aurkezten digute itxuraz
ekoizpen xumea duen ikuskizuna, baina egileen lanari
esker haundian bihurtzen den horietakoa, non euskararen
erabilerak garrantzi berezia baitu.
Ahora presentan, con nombre propio, un espectáculo
de producción aparentemente sencilla, de esos que sus
autores hacen, sencillamente, grandes, con especial
UHOHYDQFLDHQORTXHDOXVRGHOHXVNHUDVHUH¿HUH
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
ntzerki konpainia berri bat jaio da. Xake du izena
eta taldea osatzen duten lau antzezle gazteek
eskarmentu handia dute zeregin honetan, aurrez hainbat
konpainia desberdinetan lan egin baitute, talde horiekin
behin baino gehiagotan Eibarren egon direlarik.
A
Mami Lebrun Kepa Errastirena
XAKE PRODUKZIOAK. Gipuzkoa
Asteartea / Martes 20:30etan
a nacido una compañía de teatro. Se llama Xake
y está formada por jóvenes vascos, preparados
concienzudamente, que vienen trabajando en muy
FXDOL¿FDGDV FRPSDxtDV \ FRQ HOODV KDQ DFWXDGR YDULDV
veces en Eibar.
H
MARTXOAK 14 MARZO
DRAMA / DRAMA
Ocho días antes de morir cogió los pinceles y escribió
sobre la pulpa roja de la sandía de su óleo: “Viva la vida /
Frida Kahlo / Coyoacán 1954 México”. Este bodegón es su
adiós: “$PtQLQJ~QSDGHFLPLHQWRPHYDDIUHQDUODVJDQDV
TXHWUDLJRDTXtGHQWUR”, decía.
12
EMAKUMEA ETA ANTZERKIA: Emanaldi hau Eibarko
Emakumearen Mahaia eta Berdintasun Arloaren laguntzarekin
programatu da, martxoaren 8an, Emakumearen Nazioarteko
Eguna ospatzeko antolatu den egitarauaren barruan
Duración / Iraupena: 80 min
MUJER Y TEATRO: Esta representación se programa en
colaboración con la Mesa de la Mujer y el Área de Igualdad
del Ayuntamiento de Eibar, dentro de los actos organizados con
motivo del 8 de marzo, Día Internacional de la Mujer
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Rosa Martínez-Alcocer VIOLÍN / BIOLINA: Fran Lasuen
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Javier Obregón ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Javi Ulla DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Paco Obregón
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Hil baino zortzi egun lehenago pintzela hartu eta oleoan
margotutako angurriaren mami gorrian idatzi zuen: Gora
bizitza / Frida Kahlo/Coyoacan 1954 Mexiko. Bodegoi hori
bere agurra da: ”Ez dago sufrimendurik barnean daramaten
gogoa geldi araziko duenik“.
En el argumento, un día de la vida de Frida Kahlo, quien
SUHSDUD XQD ¿HVWD HQ KRQRU DO 'tD GH 0XHUWRV \ YD
llevando al espectador por diferentes momentos de su
biografía, desde episodios de su infancia hasta su vida
como esposa, amante y pintora. Mientras cocina, evoca
a Diego, Rockefeller, Trotsky,… expone su opinión sobre
los artistas, sobre México, Estados Unidos, Francia y surge
inevitablemente el recuerdo del accidente y la presencia de
la muerte. Un monólogo entre el dolor, la pasión y el humor.
Hildakoen egunerako jai bat prestatzen ari den bitartean,
Frida KahloN HUDPDQJR JDLWX EHUH ELRJUD¿DNR KDLQEDW
pasartetatik zehar, bere haurtzarotik heldutasunera,
emazte, maitale edo margolari bezala ezagutuko dugularik.
Sukaldean lanean ari den bitartean Diego, Rockefeller,
Trosky,… oroituko ditu eta Mexiko, Estatu Batuak Frantzia
edo artistei buruz hitz egingo digu. Istripua eta heriotzaren
hurbiltasunaren oroitzapenak ere agertuko dira. Oinazea,
grina eta umorearen artean garatzen den bakarrizketa.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
rida es ante todo un gran ejercicio de interpretación
a cargo de la actriz eibarresa Rosa MartínezAlcocer y un muy interesante espectáculo, dirigido por
Paco Obregón, en el que participa, en directo, el gran
músico eibarrés Fran Lasuen.
F
Frida de Humberto Robles
IRIS TEATRO. Bizkaia
Miércoles / Asteazkena 20:30 h
osa Martínez-Alcocer eibartar antzezlearen
interpretazio ariketa harrigarria da bereziki Frida
antzezlana eta horrez gain Paco Obregón-ek zuzentzen
duen ikuskizun interesgarria. Zuzeneko musika Fran
Lasuen eibartarrak jartzen du.
R
MARTXOAK 15 MARZO
ESTRENO P.V.
TEATRO COMPLEJO EDUCATIVO ANTZOKIA
13
14
Duración / Iraupena: 65 min / www.campuscultural.unican.es
DRAMA / DRAMA
Duración / Iraupena: 100 min / www.imprebis.com
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
En el argumento es la historia la que
habla en boca de los personajes,
pero sobre todo la cotidianidad
que la sustenta: pérdidas enormes
de vidas, el hambre, hundimiento
del poder adquisitivo, mercado
negro, corrupción, depuración de
los maestros nacionales, la cárcel,
la opresión, el exilio… Siempre
desde la valentía y las ganas de
KDFHUÀRUHFHUXQQXHYRSDtV
Pero quedan reductos y algunos de gran peso y valiente
actitud. Tal es el caso del grupo UC, de la Universidad de
Cantabria, que este año nos presenta Terror y miseria en
HOSULPHUIUDQTXLVPR de José Sanchís Sinisterra. El autor
ORGH¿QHFRPR³WHDWURGHODPHPRULD´TXHFRQMXUDHOROYLGR
para entender un poco el presente y quizá, para ayudarnos
a escoger un futuro o incluso para
luchar por él.
Baina, gordeleku indartsu eta ausart batzuk oraindik
gelditzen dira. Adibidez Kantabriako Unibertsitateko
UC. taldea. Aurten José Sanchís Sinisterraren Terror
\ PLVHULD HQ HO SULPHU IUDQTXLVPR lana taularatu dute.
(JLOHDNGH¿QLWXGXWHVWXD³RURLPHQDUHQDQW]HUNLD´EH]DOD
baliotsua iragana gordetzeko, baliagarria oraina zerbait
ulertzeko eta agian lagungarria
etorkizuna aukeratzeko eta bere
alde borrokatzeko ere.
Historiak pertsonaien ahoen
bitartez hitz egiten du, batik bat
egunerokotasuna bereziki nabaritzen
delarik: heriotza tamalgarriak, gosetea,
erosteko ahalmenaren hondoratzea,
merkatu beltza, korrupzioa, maisu
nazionalen garbiketa, kartzela,
zapalketa, erbesteratzea,… Beti
ausardiatik eta herri berri bat
loratzeko asmoarekin.
o son buenos tiempos para el teatro universitario.
Lo que hasta hace unos años y desde muchos atrás
fue de gran importancia y vivero de actores, directores
y técnicos, lo vemos hoy como rara avis dentro de las
actividades extraacadémicas de los centros universitarios.
N
z dira garai hoberenak antzerki unibertsitarioarentzat.
Aspalditik eta orain urte batzuk arte oso garrantzitsua
izateaz gain, antzezle, zuzendari eta teknikari mintegi oparoa
zena, gaur egun ez da rara avis bat baino unibertsitateetako
eskolaz kanpoko jarduera desberdinen artean.
E
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Olivia Matas, Belén Cañas, Daniel Engemann, Gonzalo Hermoso, Asunción Reigadas, Ana Pellón,
Mara Gómez, Tobías Lobera, Begoña Labrada, María Garrido ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Cristina Varela
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Víctor Lorenzo DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA:5LWD&RƩ°R
COMEDIA / KOMEDIA
GRUPO DE TEATRO UC. Cantabria
Sábado / Larunbata 20:30 h
Terror y miseria en el primer franquismo de José Sanchís Sinisterra
MARTXOAK 18 MARZO
SECCIÓN GRUPOS UNIVERSITARIOS, ESCUELAS Y ASOCIACIONES / ELKARTEEN, ESKOLEN ETA UNIBERTSITATE TALDEEN ATALA
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Carles Castillo, Carles Montoliu, Santiago Sánchez, Elena Lombao SONIDO / SOINUA: Jose Luis Álvarez
VESTUARIO / JANTZIAK: Gabriela Salaverri ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Dino Ibáñez ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Rafael Mojas
DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Santiago Sánchez, Michel López
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
En La Crazy Class van apareciendo sobre el escenario
despistados alumnos de una clase de teatro, algunos
UHPLVRVDODH[SHULHQFLDHVFpQLFD\DOJ~QIULNLTXHRWUR
extraídos todos de la vida misma. Doce alumnos que
encarnan dos actores pasmosos, Carles Castillo y Carles
Montoliu, más el director, que apropiadamente lo es el de la
función, Santiago Sánchez, y una limpiadora metomentodo
y sorprendentemente ilustrada, Elena Lombao. Un cóctel
vertiginoso y divertidísimo en cuya composición son
fundamentales el humor y el amor por el teatro.
La Crazy Class antzezlanean antzerti ikastaro bateko
ikasle despitatu samarrak igoko dira eszenatokira, batzuk
beldurtiak oholtzan aritzeko, besteak frikiak, guztiak gure
gizartean aurkitu ditzakegunak. 12 ikasle, Carles Castillo
eta Carles Montoliu aktoreak emango diete bizia guztiei,
eskolako zuzendaria, Santiago Sánchez, funtzioarena ere
bera da, eta toki guztietan muturra sartzen duen garbitzaile
jakintsu eta azkarra, Elena Lombao. Koktel berregarri eta
zorabiagarria bi osagai nagusiekin: umorea eta maitasuna
antzerkiarekiko.
ESTRENO P.V.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
`Om Imprebís lleva veinticinco años creciendo
artísticamente y empresarialmente a partir de su
gran personalidad y especial virtuosismo en el campo de
la improvisación teatral, pero no sólo de la improvisación.
También el teatro de texto. Con espectáculos de ambas
características han participado en las Jornadas y poder
recibirles una vez más, es una verdadera suerte.
L
La Crazy Class
L`OM IMPREBÍS. Valencia
Jueves / Osteguna 20:30 h
`Om Imprebís konpainiak hogeita bost urte darama
geroz eta sona handiagoa lortzen antzerkigintzan
inprobisazioaren arloan duen trebeziari esker, baina ez
bakarrik inprobisazioagatik. Baita ere testu antzerkiagatik.
Jardunaldietan bi mota hauetako ikuskizunekin parte hartu
izan du eta aurten ere beraien partaidetza lortzea benetako
suertea izan da guretzat.
L
MARTXOAK 16 MARZO
Duración / Iraupena: 90 min / www.fabricademagos.es
15
MAGIA / MAGIA
Desde Bilbao llega Imanol
Ituiño, Premio Nacional de Magia de Salón, al que sigue
un joven mago de tan sólo 17 años: D`Albéniz, Premio
Nacional de España y también de Francia 2016. La guinda
del pastel la pone el Mago Sun, número uno en Euskadi en
grandes ilusiones. ¡Abracadabra, que comience la gala!!
El argentino Carlos Adriano
está considerado como
uno de los magos más
importantes en cuanto a
público infantil y familiar
en lengua castellana.
Su máxima premisa es
“divertir” y cada show
es diferente del anterior,
teniendo al público como
protagonista.
En esta gala participan cinco magos muy diferentes, a
quienes presenta Mago Valen, el más veterano ilusionista
vasco. Mentalista con estilo
propio que, con mucho humor
y gran ingenio, exhibirá sus
últimas mágicas locuras.
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Mago Valen, Carlos Adriano, Imanol Ituiño, D`Albéniz, Mago Sun
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Bilbotik dator Areto Magia Sari Nazionala jaso duen Imanol
Ituiño, jarraian 17 urteko mago gaztea: D’Albeniz 2016.
urtean Frantziako eta Espainiako Sari Nazionalak jasotakoa.
Bukatzeko Sun Magoa, Euskal Herriko harrigarriena ilusio
handietan. Abrakadabra. Hasi dadila funtzioa!
ESTRENO P.V.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
n anteriores ediciones de las Jornadas, el público de
Eibar ha podido disfrutar de espectáculos de magia
de gran relevancia, y podrá seguir haciéndolo un año más
con el espectáculo que Fábrica de Magos presenta en dos
funciones, en las que los pequeños lo pasarán en grande y
los grandes podrán recuperar sensaciones de su infancia.
E
Gala de Magia
Gala honetan bost mago zeharo desberdinak parte hartzen
dute. Lehena eta aurkezlea,
Mago Valen, beteranoena
euskal magoen artean.
Estilo propioa duen
mentalista, umore ugari eta
zorroztasun handiarekin.
Carlos Adriano, argentinarra, gazteleraz lan
egiten duten magoen
artean nabarmenenetakoa
publiko gazteen artean. Bere
helburu nagusiak jendea
dibertitzea eta emankizun
guztiak desberdinak egitea,
beti publikoa protagonista
delarik.
Público familiar
Público adulto
FÁBRICA DE MAGOS. Bizkaia
Domingo / Igandea 17.00 h
Domingo / Igandea 20.30 h
ardunaldien aurreko edizioetan Eibarko ikuslegoak
disfrutatu ahal izan du formatu handiko magia
ikuskizunekin, aurten ere aukera izango du disfrutatzeko
Fabrica de Magos konpainiak aurkeztuko duen
ikuskizunarekin, horrela txikiak handian pasako dute eta
handiak txikiak ziren garaiko sentsazioak berreskuratuko
dituzte.
J
MARTXOAK 19 MARZO
COMEDIA MUSICAL / KOMEDIA MUSIKALA
Una sátira, un paradigma de todos
aquellos que padecemos las reglas
del consumismo. Una reflexión hasta
descubrir las cosas esenciales, las
que rodean nuestra vida: tradiciones,
costumbres, familia,... Y será la música
el medio emocional que nos haga disfrutar y transitar por
un imaginario, tan lejano como próximo, pero siempre
colectivo y universal, común para todos los espectadores.
Son cinco músicos-actores. Traen un
extenso abanico de temas musicales,
muchos de los cuales nos llegan del este
europeo. Tienen un virtuosismo admirable
con los instrumentos, y engarzan
a la perfección gags disparatados,
improvisación y música en un teatro
gestual-musical impecable.
16
Duración / Iraupena: 90 min / www.facebook.com/produccionescheymoche
IINTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: 7HUH]D3RO\YND(violín), David Ardid (guitarra)-HDQ3LHUUH%DLOO\(guitarra manouche), Luna Ochoa
(violonchelo)-RDTX¬Q0XULOOR (saxofón) VESTUARIO / JANTZIAK: &KH\0RFKH ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: &KH\0RFKH
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Tatoño DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: -RDTX¬Q0XULOOR
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Guztiok
jarraitzen
ditugun
kontsumismoaren arauei buruzko
satira baten aurrean aurkitzen gara.
Hausnarketa guztiz lagungarria gure
bizitzako arlo mamitsu eta funtsezkoenak
berreskuratzeko: tradizioak, ohiturak,
familia,… Eta musikak sortzen duen emozioen bitartez,
imaginario hurbil bezain urrunaren zehar ikusle guztientzat
komuna den bidaia kolektiboa egingo dugu.
Bost antzezle-musikari dira. Musika
egitarau zabalarekin datoz, doinu
gehienak Europa ekialdean sortuak.
Maisuak dira bere instumentuekin eta
modu oso trebean uztartzen dute “gag”
eroak, musika eta inprobisazioa keinumusika-antzerki ikuskizun txukun honetan.
ESTRENO P.V.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
LTXLGDFLyQSRUFLHUUH es consecuencia de El funeralQua Umplute, espectáculo desternillante que el
público eibarrés ya tuvo la suerte de disfrutar en las Jornadas
de 2010, y con el que Che y Moche ha obtenido un gran
reconocimiento de crítica y público a nivel internacional,
convirtiéndose en su mejor carta de presentación.
L
Liquidación por cierre
TEATRO CHE Y MOCHE. Zaragoza
Martes / Asteartea 20:30 h
ibarko ikuslegoak 2010eko Jardunaldietako
edizioan ikusitako El funeral-Qua Umplute antzezlan
barregarriaren ondorioa eta ondorengoa da /LTXLGDFLyQ
por cierre antzezlana. Bi ikuskizun hauekin Che y Moche
konpainiak lortu du nazioarte mailan ikusle eta kritikaren
begirunea eta miresmena beraien aurkezpen txartel
hoberenean bihurtu direlarik.
E
MARTXOAK 21 MARZO
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
Antzezlan honetan oso nabariak izan dira Ana Pimentaren
asmoak: alde batetik umeak omendu, beraiek baitira gerra
guztietan galtzaile nabarmenenak eta bestetik, Janusz
Kòrczak, umeen bizitza duintzearen alde, berea galdu
zuen gizona ahanzturatik atera. Ikuskizunaren kontzeptu
orokorrean aipatzekoa da argumentua garatzen den
gune eszenikoa: lazgarria eta ikaragarria, ikusleak aukera
duelarik “in situ” ezagutu eta bizitzeko gertaera haien
garapena.
Este espectáculo resulta especialmente interesante por
la intención de Ana Pimenta de hacer un homenaje a los
mayores sufridores de las guerras, los niños, y a un ser
excepcional como Janusz Kòrczak, quien luchó hasta la
PXHUWH SRU GLJQL¿FDU OD YLGD GH ORV QLxRV< GHQWUR GH OD
concepción general del espectáculo, el espacio escénico
en el que transcurre, es sobrecogedor y permite al
espectador apreciar y valorar a modo de “in situ” dónde y
cómo ocurrieron los hechos que se nos cuentan.
Duración / Iraupena: 90 min / www.ultimotrenatreblinka.com
EUSKARAZ / CASTELLANO
17
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: $OIRQVR7RUUHJURVD-RVH5DP²Q6RURL]0DLNHQ%HLWLD(QHNR6DJDUGR\*RUND0DUWLQ7DQLD)RUQLHOHV
1HUHD(OL]DOGH-RQ&DVDPD\RU0LNHO/DVNXUDLQ.HSD(UUDVWLIDEA ORIGINAL / JATORRIZKO IDEIA: Ana Pimenta, Fernando Bernués
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Fernando Bernués VESTUARIO / JANTZIAK: Ana Turrillas
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Xabier Lozano MÚSICA / MUSIKA: Iñaki Salvador DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Mireia Gabilondo
DRAMA / DRAMA
Kòrczak doktore eta pedagogoak berrehun haur judutar
jasotzen zituen umezurtz-etxea sortu eta zuzendu zuen
1942. urtean, bertako hezkuntza sistema ardura eta
eredugarritasunaren parametroetan oinarrituta zegoelarik.
Ohe, ohatze eta jangelako mahai artean, ikusleak umezurtzetxe horren azken egunen lekuko zuzenak izango dira,
bertako barne antolaketan partehartuz.
En 1942 el Doctor y pedagogo Kòrczak crea y dirige un
orfanato en Varsovia con doscientos niños judíos a los
que educa dentro de unos ejemplares parámetros de
responsabilidad y ejemplaridad. Entre camas, literas y
mesas de comedor los espectadores serán testigos de sus
últimos días en ese orfanato, siendo así partícipes directos
de su organización interna.
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
aivén antzerki konpainia donostiarra Eibarrera
itzultzen da Patxo Telleriaren lan batekin, Azken
trena Treblinkara, euskaraz zein gazteleraz antzeztuko
den testu hunkigarri bezain harrigarria.
V
de Patxo Telleriarena
a donostiarra compañía Vaivén vuelve a Eibar con
un texto de Patxo Telleria, Último tren a Treblinka,
sorprendente y emotivo espectáculo que presentan tanto
en euskera como en castellano.
L
VAIVÉN PRODUCCIONES. Gipuzkoa
Larunbata 19.30etan
EUSKARAZ
Sábado 22.00 h
CASTELLANO
Treblinkara azken trena / Último tren a Treblinka
MARTXOAK 25 MARZO
MUSICAL / MUSIKALA
Es imprescindible resaltar la capacidad interpretativa de
las protagonistas y su preparación musical, que junto a
una buena producción, dan lugar a un espectáculo de gran
profesionalidad.
Así pues, Lola y Dolo es un musical con Amaia Miranda a la
guitarra y los coros, y Maitane Aspe al cante y los huevillos.
Juntas narran las peripecias de dos chicas de pueblo que
a su vez nos relatan la desgarradora historia de amor de
su amiga La Mari que, allá por los años treinta, se había
separado de su marido...¡Todo un escándalo!
l actor y director Richard Sahagún descubrió este
espectáculo en formato de café teatro, y vistas sus
posibilidades y el talento y potencial de sus protagonistas,
las propuso ampliar la producción y adaptarla a un formato
escénico más convencional. Así, la obra ha sido adaptada y
convertida en una pieza teatral repleta de humor, en la que
dos actrices marcan de forma espléndida el puritanismo
de Lola y el descaro de Dolo, tan poco acorde con las
costumbres imperantes de la época.
E
TEATRO COMPLEJO EDUCATIVO ANTZOKIA
18
Duración / Iraupena: 50 min / www.facebook.com/lolaydolo
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Maitane Aspe Fid, Amaia Miranda GUIÓN / GIDOIA: Maitane Aspe Fid
ADAPTACIÓN MUSICAL / MUSIKAREN EGOKITZAPENA: Amaia Miranda ADAPTACIÓN / EGOKITZAPENA: Richard Sahagún
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Azpimarratzekoa da protagonistek daukaten
interpretaziorako gaitasuna eta beraien musika
prestakuntza, guzti honi gehitzen badiogu ekoizpen duin
bat, inongo zalantza gabe esan dezakegu lan guztiz
profesional baten aurrean gaudela.
Lola y Dolo musikalean aurkitzen ditugu Amaia Miranda
gitarra eta koroetan eta Maitane Aspe kantean eta
perkusioan. Biak herriko bi nesken gorabeherak kontatzen
digute eta bereziki beraien lagun Mariren amodiozko
istorio lazgarria: hogeita hamarreko hamarkadan
senarrarengandik banatu baitzen… A zer eskandalua!
ichard Sahagun aktore eta zuzendariak ikuskizun
hau ezagutu zuen antzerki-kafe formatuan eta
kontutan izanik testuaren balioa eta protagonisten
talentua eta indarra, proposatu zien ekoizpena handitzea
eta formatu konbentzionalago batera egokitzea. Horrela,
jatorrizko ikuskizuna bihurtu da umorez beteriko antzezlan
batean, non bi antzezleek modu zoragarrian irudikatzen
dute Lolaren puritanismoa eta Doloren lotsagabekeria,
batere ohizkoak lehengo garaietako ohituretan.
R
Lola y Dolo, el musical
Domingo / Igandea 20:30 h
Premio WANTED de Iniciativas Jóvenes. Ayuntamiento de Getxo. Bizkaia
MARTXOAK 26 MARZO
SECCIÓN GRUPOS UNIVERSITARIOS, ESCUELAS Y ASOCIACIONES / ELKARTEEN, ESKOLEN ETA UNIBERTSITATE TALDEEN ATALA
Una casa de muñecas
PRODUCCIÓN TEATRO ARRIAGA DE BILBAO. Bizkaia
Martes / Asteartea 20:30 h
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
Duración / Iraupena: 105 min / www.portal71.com
19
DRAMA / DRAMA
&DVDGHPXxHFDV de Ibsen narra cómo en un matrimonio
aparentemente feliz, Nora, la esposa, termina por
comprender que su papel es de dependencia y que
la relación funciona cuando ella mantiene su actitud
infantiloide que complace a su marido. Finalmente,
decide que quiere ser una persona libre y abandona
a su marido. En 8QD FDVD GH PXxHFDV un grupo de
teatro recibirá el encargo de poner en escena el clásico
de Ibsen. En esta adaptación se busca la máxima
proximidad y complicidad con los espectadores, para lo
cual el montaje se ha llevado a un registro interpretativo
HQHOTXHVHPH]FODQUHDOLGDG\¿FFLyQGRQGHHOS~EOLFR
podrá sopesar el papel que, como hombres y mujeres,
tenemos en la sociedad.
O FRQÀLFWR HQ ODV UHODFLRQHV KRPEUHPXMHU HV
universal, interracial, intercultural y muy actual. Así,
en esta propuesta producida por Teatro Arriaga de Bilbao,
3DNR5HYXHOWDVDERUGDHVHFRQÀLFWRWUDVODGDGRDOPXQGR
del teatro y a la lucha actor-actriz, o director-actriz…
E
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: (QULTXHWD9HJD(QHULW]$UWHW[H5DPRQ,EDUUD1DW[R*²PH]-RVX.DPDUD
DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Pako Revueltas
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Ibsen-en &DVD GH PXxHFDV antzezlanak kontatzen du
nola uztez zoriontsua den bikote batean, Nora, emaztea,
ohartzen den bere papera menpekotasunekoa dela eta
harremana bide onetik doala bakarrik, bere senarrari hain
atsegina zaion, jarrera inozoa erakusten duenean. Azkenean
erabakitzen du pertsona askea nahi duela izan eta senarra
utzi egiten du. 8QDFDVDGHPXxHFDV antzezlanean antzerki
konpainia batek Ibsenen testua taularatzeko enkargua
jasotzen du. Bertsio honetan ikusleekin gertutasuna eta
konplizitatea bilatu nahi da, horregatik interpretazioan
HUUHDOLWDWHD HWD ¿N]LRD QDKDVL HJLWHQ GLUD HWD LNXVOHJRDN
aukera izango du gure gizartean emakumeak eta gizonak
jokatzen ditugun paperei buruz hausnarketa egiteko.
izon-emakumeen arteko harremanetan gatazkak
unibertsalak, arrazartekoak, kulturartekoak eta
oso egungoak dira. Bilboko Arriaga Antzokiak ekoiztutako
proposamen honetan Pako Revueltasek gatazka hau
antzerkiaren mundura eraman du eta aktore-aktoresa edo
zuzendari-antzezlearen arteko borrokara…
G
Versión libre de Pako Revueltas y Ángel Mirou sobre el texto de Henrik Ibsen
MARTXOAK 28 MARZO
AITANA SÁNCHEZ-GIJÓN
TRAGEDIA / TRAGEDIA
D\ SHUVRQDMHV TXH QR WH DEDQGRQDQ 4XH VH
WH TXHGDQ SHJDGRV D ODV WULSDV FRPR VROLWDULDV
LQVDFLDEOHV0HGHDPHFRORQL]ySRUFRPSOHWRHQHOPRQWDMH
GH$QGUpV/LPDSDUDHO7HDWURGHOD&LXGDG\QHFHVLWDTXH
ODVDTXHDSDVHDUGHQXHYR<RORQHFHVLWR3RUHVRSRU
XQD FXHVWLyQ GH VDOXG GH KLJLHQH PHQWDO \ HPRFLRQDO
UHWRPR HQ XQ IRUPDWR PiV tQWLPR HVWD WUDJHGLD HWHUQD
/D DFWUL] KDEOD FRQ HO S~EOLFR H[SOLFD HO SRUTXp GH HVWD
SURSXHVWDOHFXHQWDHOPLWRGH-DVyQ\ORV$UJRQDXWDV\
PH]FODQGRDOJRGHOHFWXUDFRQPXFKRGHLQWHUSUHWDFLyQGD
voz a todos los personajes, entre los cuales emerge Medea
despojada, poderosa, terrible y dolorosamente humana”.
H
ESTRENO P.V.
TEATRO COMPLEJO EDUCATIVO ANTZOKIA
20
Iraupena / Duración: 75 min / www.teatrodelaciudad.es - www.teatroabadia.com
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Aitana Sánchez-Gijón, Andrés Lima, Joana Gomila, Laura Galán
MÚSICA / MUSIKA: Jaume Manresa, interpretada por el &RURGH-²YHQHVGH0DGULG-RDQD*RPLOD-DXPH0DQUHVD\-RDQ5RFD
VESTUARIO / JANTZIAK: Beatriz San Juan ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Alejandro Andújar, Eduardo Moreno, Beatriz San Juan
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Valentín Álvarez DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Andrés Lima
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
AITANA SÁNCHEZ-GIJÓN
ertsonaia batzuk sekula ez zaituzte uzten.
Esteetara itsatsita gelditzen dira tenia aseezina
balitza.Teatro de la Ciudad konpainiarako Andrés
Limak egin zuen muntaiak kolonizatu egin ninduen eta
beharra dut berriro kalera ateratzeko. Nik beharra dut.
Osasunagatik eta higiene mental eta emozionalagatik,
formatu txikiagoan berreskuratzen dut tragedia eternal
hau. Aktoreak ikuslegoarekin hitz egiten du, proposamen
honen zergatia azaltzen du, Jason eta Argonauten
mitoa kontatzen du eta irakurketa apurra interpretazio
oparoarekin nahastuz ahotza ematen die pertsonaia
guztiei, hor agertzen delarik Medea, biluzia, indartsua,
ikaragarria eta gizatiarra oinazeraino.
P
versión de Andrés Lima
sobre el texto de Séneca
Medea
Jueves / Osteguna 20:30 h
TEATRO DE LA CIUDAD / TEATRO DE LA ABADÍA. Madrid
MARTXOAK 30 MARZO
La puesta en escena utiliza un ritmo y un lenguaje que
VHDFHUFDQEDVWDQWHDORFLQHPDWRJUi¿FR\KD\XQH¿FD]
trabajo interpretativo que aborda variados registros.
Todo ello realza la importante carga cómica y trágica
característica de los entremeses. Queremos resaltar que
en el reparto de Cervantes ejemplar¿JXUD0DQX$JUHGDQR
antiguo componente de Narruzko Zezen.
Eszenan jartzea garatzeko erabiltzen den erritmoa eta
OHQJRDLD RVR ]LQHPDWRJUD¿NRDN GLUD DOGL] DQW]H]OHHQ
lana guztiz eragingarria eta ñabarduraz betea. Guzti
honek nabaritu egiten ditu entremeseetan hain ohizkoak
diren arlo komikoak eta tragikoak. Aipatu nahi dugu ere
lan honetan Manu Agredano Narruzko Zezen taldeko
kide ohiak parte hartzen duela.
Iraupena / Duración: 90 min / www.facebook.com/micomicon.teatro
21
COMEDIA / KOMEDIA
ADAPTACIÓN / EGOKITZAPENA: Laila Ripoll, Mariano Llorente INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Manuel Agredano, Elisabet Altube,
Marcos León, Mariano Llorente, Jorge Varandela SONIDO / SOINUA: David Roldán VESTUARIO / JANTZIAK: Almudena Rodríguez
ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Arturo Martín ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Luis Perdiguero
DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Laila Ripoll
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
Esta compañía ha participado en las Jornadas en varias
ocasiones, con piezas de clásicos españoles o con
creaciones propias como Atra Bilis, de Laila Ripoll, que
supuso un gran hito del teatro español contemporáneo.
Konpainia honek hainbat aldiz parte hartu izan du
Jardunaldietan, batzuetan lan klasikoekin, beste
batzuetan testu propioekin, honen lekuko orain urte
batzuk aurkeztutako Atra Bilis.
Fotos: Diego Conesa
ara celebrar su 25 aniversario, la gran compañía
Micomicón ha querido conmemorar el IV
Centenario de la muerte del autor alcalaíno. Laila Ripoll
y Mariano Llorente, reconocidos el pasado año con el
Premio Nacional de Literatura Dramática, partiendo de El
licenciado Vidriera y (O FHORVR H[WUHPHxR, han montado
con Micomicón Cervantes ejemplar, un retablo moderno
entre la barraca y la televisión.
P
ESTRENO P.V.
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
ere 25. urtemuga ospatzeko Micomicón
konpainiak Miguel de Cervantesen heriotzaren
4. mendeurrrena oroitu nahi izan du. Horrela ba, pasa
den urtean Literatura Dramatikoaren Sari Nazionala jaso
zuten Laila Ripoll eta Mariano Llorenteren eskutik eta El
licenciado Vidriera eta (O FHORVR H[WUHPHxR eleberriak
oinarritzat hartuz Cervantes Ejemplar burutu dute,
barraka eta telebistaren arteko erretaula modernoa.
B
Cervantes ejemplar
MICOMICÓN. Madrid
Viernes / Ostirala 20:30 h
Entremeses de Miguel de Cervantes
con la adaptación de Laila Ripoll y Mariano Llorente
MARTXOAK 31 MARZO
4 urtetik aurrera / A partir de 4 años
HAUR ANTZERKIA / TEATRO INFANTIL
22
Duración / Iraupena: 60 min / www.tomaxenabenturak.com
EUSKARAZ
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: Joserra Fachado, Jaione Zulaika GUIÓN Y DIRECCIÓN / GIDOIA ETA ZUZENDARITZA: Joserra Fachado
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
O r a i n g o h o n e t a n To m a x e k e t a
Musugorrik festarik festa eramango
gaituzte. Egitaraua, nola ez, ohizko
pregoiarekin hasiko da ondoren
txupinazoa, kalejira txarangarekin
eta beste mila ekitaldi: bigantxa
entzierroa, magia jolas harrigarriak,
buruhandi kuttunak, euskal dantzak
eta harri jasotzaileak, karaokea,
batukada,... eta txiste txarren lehiaketa ere!! Guzti hau
eta gehiago zahar eta gazteak gonbidatuak zaudeten
ospakizun xelebre honetan. Edozein herriko jaietan
bezala!
En esta ocasión Tomax y Muxugorri
nos llevarán de fiestas. Y el programa
comenzará con el tradicional pregón,
el chupinazo y el pasacalle de
txarangas para continuar con un sinfín
de actividades: encierro de vaquillas,
los más sorprendentes trucos de
magia, cabezudos, un homenaje al
folclore vasco con danzas típicas y
levantamiento de piedras, karaoke, batuka,... y hasta ¡un
concurso de chistes malos!! Todo cabe en tan singular
celebración a la que están invitados niños, jóvenes y
menos jóvenes. ¡Como en cualquier gran fiesta!
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
ailazoaren ezaugarri nagusiak jaia eta kolorea
dira. Pailazo batek ez du antzezten gertatzen
dena, baizik eta edozein kanpo-estimuluren ondoren
erreakzionatu egiten du. Horrela ba edozein gai egokia
da espektakulu duin bat sortzeko eta hori da egiten ari
dena aspaldidanik Tomaxen Abenturak
konpainiak.
P
Festara!!!
TOMAXEN ABENTURAK. Gipuzkoa
Larunbata / Sábado 17.00etan
l payaso se caracteriza por la fiesta y el colorido.
Un payaso no interpreta lo que le pasa, sino
que vive y reacciona ante cualquier impulso externo.
Así, cualquier tema es bueno para generar un buen
espectáculo y eso es precisamente lo que viene haciendo
la compañía guipuzcoana Tomaxen
Abenturak desde hace muchos años.
E
APIRILAK 1 ABRIL
ESTRENO
TEATRO COMPLEJO EDUCATIVO ANTZOKIA
En Incendios se entrelazan varias historias relacionadas
con Nawal, profundamente enamorada de Wahab. La de
su primer hijo, del que la separan nada más nacer y al que
busca incansablemente durante toda su vida; y una nueva
búsqueda emprendida por sus otros hijos, gemelos, para
llegar a la verdad de su pasado, una verdad que representa
a la mujer de cualquier país en guerra, llegando a mostrar la
historia de todo un país. De eso habla Incendios, del origen
y del renacer, y de los fuegos que, a veces, hay que sembrar
para encontrarse con uno mismo.
Incendios antzezlanean Nawal-ekin zer ikusia duten
hainbat istorio gurutzatzen dira. Gaztetan seme bat
izan zuen, baina jaio berritan besoetatik kendu zioten.
Bizitza osoa emango du seme galduaren bila. Bere
beste seme-alabek beste bilaketa bat hasiko dute
anaiaren eta egiaren bila, gerra giroan bizi den edozein
emakumeren egia, eta era berean, herrialde oso batena
ere. Horretaz hitz egiten du Incendios antzezlanak,
jatorriaz eta birsortzeaz eta batzuetan erein behar diren
suteetaz norberak bere burua aurkitzeko.
24
Iraupena / Duración: 180 min con 15 min de intermedio / www.ysarca.com www.teatroabadia.com
23
Duración / Iraupena: 50 min / www.facebook.com/jornadasteatroeibar
DRAMA / DRAMA
El texto es de un revulsivo dramaturgo de origen libanés y
D¿QFDGRHQ0RQWUHDOTXHSUHQGHIXHJRDWRGDVODVEDQGHUDV
para descubrir mundos fascinantes, reivindicando el viejo
género de la tragedia y haciéndolo contemporáneo para
golpear la conciencia de los espectadores.
Jatorri libanoarra, baina Montrealen bizi den dramagile
adoretsuaren testu honek sua ematen die bandera
guztiei, mundu zoragarriak aurkituz, bide batez, tragedia
bazelako genero zaharra aldarrikatu eta eguneratzen
du ikusleen kontzientzia astintzeko asmoarekin.
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
ncendios es considerado por muchos el
acontecimiento teatral de la temporada, con un gran
reparto, gran dirección y un equipo técnico de entre lo más
consagrado del sector..
I
enboraldiko lan esanguratsuenetakoa bezala
kontsideratua dago Incendios antzezlana, bertan
aurkituko ditugu aktore zerrenda oparoa, zuzendaritza
ikusgarria eta teknikari paregabeak.
D
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
ANTZEZLEAK / INTÉRPRETES: Nuria Espert, Ramón Barea, Álex García, Carlota Olcina, Alberto Iglesias, Laia Marull, Edu Soto,
Lucía Barrado SONIDO / SOINUA: Orestes Gas VESTUARIO / JANTZIAK: Antonio Belart ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Carl Fillion
ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Felipe Ramos DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Mario Gas
COMEDIA / KOMEDIA
Y mientras organizamos Jornadas, recordamos aniversarios
y celebramos ambos, la emprendemos con el montaje de
/DHGXFDFLyQGHORVFHUGRV, comedia inspirada en La cata,
un cuento del escritor británico Roald Dahl, cargada de un
sentido del humor macabro e irónico con el que abordar
la crítica de una sociedad burguesa, aparentemente
inmaculada, que fácilmente se desmorona dando paso a
los más oscuros instinto. Y ya dentro del argumento, la
historia de una pareja recién iniciada en la cata de vinos
celebrando una cena a la que invitan a uno de los “grandes”
de la disciplina… A partir de ahí mucho humor, encuentros,
GHVHQFXHQWURV\VXVSHQVHKDVWDOOHJDUDOLQHVSHUDGR¿QDO
as llegadas y las despedidas son frecuentes en
NARRUZKO ZEZEN aunque quienes pasamos
por el grupo nunca nos vamos del todo por mucho que
nos desplacemos a cientos de kilómetros. A quienes
estamos en este 2017 nos corresponde afrontar dos
DFRQWHFLPLHQWRVPX\VLJQL¿FDWLYRVHQODKLVWRULDGHOJUXSR
las cuadragésimas JORNADAS DE TEATRO y el cuarenta
y cinco aniversario de NARRUZKO.
L
Incendios de Wajdi Mouawad
Martes / Asteartea 20.30 h
YSARCA ART PROMOTIONS en colaboración con TEATRO DE LA ABADÍA y TEATRO INVERNADERO. Madrid
APIRILAK 4 ABRIL
INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK: 0LUHLD'LD]$VLHU*RQ] OH]9LYLDQH6WUDXE5LFN\0DUWLQSONIDO / SOINUA: Ana Belen Matilla
VESTUARIO / JANTZIAK: Miren Ruiz ESCENOGRAFÍA / ESZENOGRAFIA: Arantza Rodríguez, Erika Rodríguez FOTOGRAFÍAS / ARGAZKIAK:
Javi Pérez ILUMINACIÓN / ARGIZTAPENA: Juan Luis V. Fraguas DIRECCIÓN / ZUZENDARITZA: Manolo Murillo, Juan Ortega
FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA
Jardunaldiak antolatu, urtebetetzeak gogoratu eta biak
ospatzen ditugun bitartean /D HGXFDFLyQ GH ORV FHUGRV
antzezlanaren prestaketari ekin diogu. Roald Dahl idazle
britainiarraren La cata ipuinean oinarrituta dagoen komedia
hau umore makabro eta ironikoaz baliatzen da gizarte
burgesaren kritika zorrotza egiteko. Mugiezina bezain
sendoa dirudien gizartea erraz eroriko da amildegian,
ondoren, berehala ikusiko ditugu azaleratzen gizakion zen
eta irrika ilunenak. Ardo-dastatzean hasiberria den bikotea
afari eder bat eskaintzen ari da, gonbidatuen artean
diziplina horretako maisu bat dago… Hortik aurrera umore
asko, ezustekoak, suspensea eta inork espero ez duen
bukaera.
torrerak eta agurrak ohizkoak dira NARRUZKO
ZEZENen, naiz eta taldetik pasatzen garenok
sekula ez gara guztiz joaten, naiz eta milaka kilometrotara
egon. 2017. urtean kide garenoi taldearen historiaren
bi gertaera esanguratsuei aurre egitea tokatu zaigu:
ANTZERKI JARDUNALDIEN berrogeigarren edizioari eta
NARRUZKOren berrogeita bosgarren urtebetetzeari.
E
NARRUZKO ZEZEN. Gipuzkoa
Domingo / Igandea 20:30 h
La educación de los cerdos de Víctor Zegarra Montes
APIRILAK 2 ABRIL
SECCIÓN GRUPOS UNIVERSITARIOS, ESCUELAS Y ASOCIACIONES / ELKARTEEN, ESKOLEN ETA UNIBERTSITATE TALDEEN ATALA
Fuera de juego / Jokoz kanpo
Iraupena / Duración: 70 min / www.borobilteatroa.com
CASTELLANO / EUSKARAZ
ANTZEZLEAK / INTÉRPRETES: Joseba Apaolaza, Asier Sota, Asier Hormaza MUSIKA / MÚSICA: Ignacio Pérez Marín
JANTZIAK / VESTUARIO: Nagore Dendariarena ESZENOGRAFIA / ESCENOGRAFÍA: Josean Perez, Iñaki Iriondo
ARGIZTAPENA / ILUMINACIÓN: Carlos Salaberri ZUZENDARITZA / DIRECCIÓN: Anartz Zuazua
25
COMEDIA / KOMEDIA
Cada partido necesita casi dos horas para llegar a un
resultado. No es fácil resumirlo en una. La compañía
Borobil lo hace con grandes actores de larga trayectoria
y un equipo técnico y artístico sobresaliente. Es cierto
que se siguen utilizando frases como “el fútbol es fútbol” y
“el fútbol es así’, pero también es cierto que este deporte
nos aporta profundas lecciones de vida y que muy bien
se merecía una teatralización
Función patrocinada
como ésta, a caballo entre la
por la Sociedad
UHÀH[LyQ\ODHYDVLyQ\HQWUHOD
Deportiva Eibar
sonrisa y la carcajada.
Partida bakoitzak ia bi ordu behar ditu emaitza bat izateko.
Ez da batere erraza batean laburbiltzea. Borobil konpainiak
eskarmentu handiko talde artistiko eta teknikoarekin
hori lortzen du. Egia da hainbat topiko esaten jarraitzen
dutela “futbola, futbola da” edo “futbola horrela da”, baina
egia da ere kirol honek bizitzari buruzko ikasgai sakonak
ere badakiela ematen, horregatik merezi du guzti hau
antzezlan baten bihurtzea,
Eibar Kirol Elkarteak
oraingo hau hausnarketa eta
babestutako
denbora pasa eta irribarrea eta
emanaldia
barre algararen artean dago.
FITXA ARTISTIKOA / FICHA ARTÍSTICA
Manu y 0DUWtQ se conocen desde hace tiempo. Han llegado
D ³OD ¿QDO´ \ OR ~QLFR TXH GHVHDQ HV JDQDUOD /D YLFWRULD
es lo único que tienen para demostrar que, en la vida, no
están fuera de juego.
Manu eta Martin aspalditik ezagutzen dira. Finalera heldu
dira eta bien helburu nagusia irabaztea da. Bakarrik
garaipenak balio die erakusteko oraindik bizitzan jokoz
kanpo ez daudela.
P
odríamos reconocer que el fútbol es grande,
maravilloso, admirable. Y que en ocasiones, el
fútbol nos ofrece la posibilidad de aprender lo importante
que es el trabajo en equipo, el equilibrio entre valentía y
humildad, el saber ganar y perder... Pero, el día en que nos
dejan fuera del equipo, deja de ser un juego y se convierte
HQHOFRPLHQ]RGHO¿Q
san dezakegu futbola handia, zoragarria, harrigarria
dela. Batzuetan futbolak aukera ematen digu
ohartarazteko zein garrantzitsua den talde lana. Umildadea
eta ausardiaren arteko oreka, irabazten eta galtzen
jakitea… Baina taldetik kanpo uzten gaituzten egunean,
jolas bat izateari utzi egiten dio eta bukaeraren hasieran
bihurtzen da.
E
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
EUSKARAZ
BOROBIL TEATROA. Gipuzkoa
TEATRO COLISEO ANTZOKIA
CASTELLANO
Miércoles 20.30 h
Osteguna 20.30etan
Mikel Pagadiazabalena, Nagore Aranbururena eta Anartz Zuazuarena
APIRILAK 5 ABRIL
APIRILAK 6 ABRIL
Liquidación por cierre - Teatro Che y Moche
Treblinkara azken trena - Vaiven Prod.
Último tren a Treblinka - Vaiven Prod.
0LpUFROHV
-XHYHV
6iEDGR
'RPLQJR
0DUWHV
9LHUQHV
/DUXQEDWD
'RPLQJR
0DUWHV
0LpUFROHV
2VWHJXQD
26
0DUWHV
-XHYHV
'RPLQJR
/DUXQEDWD
Terror y miseria en el primer franquismo - UC
Gala de Magia - Fábrica de Magos
Gala de Magia - Fábrica de Magos
$VWHDUWHD
Universitario
* TN: Tarifa normal
12
12
15
5
5
12
15
12
5
12
12
8,50
8,50
10,50
5
5
8,50
10,50
8,50
5
8,50
8,50
8,50
10,50
15
5
10,50
8,50
8,50
5
5
8,50
10,50
Entrada libre
10,50
12
5
15
12
12
5
5
12
15
15
TC L €
Entrada libre
TN €
Nº Entradas
Nº
Sarrera Kopurua
TCL: Tarifa Coliseoaren Laguna
&ROLVHR$QW]RNLD
7HDWUR&ROLVHR
Fuera de juego - Borobil Teatroa
Jokoz kanpo - Borobil Teatroa
7HDWUR&ROLVHR
Incendios - Ysarca Art Promotions / T. de la Abadía / T. Invernadero
&ROLVHR$QW]RNLD
&RPSO(GXFDWLYR
Haur Antzerkia
7HDWUR&ROLVHR
&RPSO(GXFDWLYR
7HDWUR&ROLVHR
&RPSO(GXFDWLYR
&ROLVHR$QW]RNLD
7HDWUR&ROLVHR
7HDWUR&ROLVHR
&RPSO(GXFDWLYR
Universitario
La educación de los cerdos - Narruzko Zezen
Festara!!! - Tomaxen Abenturak
Cervantes Ejemplar - Micomicón
Medea - Teatro de la Ciudad / Teatro de la Abadía
Una casa de muñecas - Prod. Teatro Arriaga de Bilbao
Lola y Dolo - Premio WANTED Iniciativas Jóvenes
castellano
euskaraz
Público Adulto
Público Familiar
7HDWUR&ROLVHR
La Crazy Class - L'Om Imprebis
&ROLVHR$QW]RNLD
&RPSO(GXFDWLYR
7HDWUR&ROLVHR
Universitario
Universitario
Frida - Iris Teatro
Mami Lebrun - Xake Produkzioak
Guernica 1913 - Banarte Antzerki Elkartea
'RPLQJR
7HDWUR&ROLVHR
Infantil
Universario - Marcel Gros
6iEDGR
7HDWUR&ROLVHR
Los Malditos - Unahoramenos Producciones
-XHYHV
7HDWUR&ROLVHR
Serlo o no... - Taller 75 / Teatre Lliure
0DUWHV
7HDWUR&ROLVHR
7HDWUR&ROLVHR
3]D8Q]DJD\F7RULELR(W[HEDUULD
Lugar /
Tokia
APERTURA: Josep María Flotats - "Encuentro con J. M. Flotats"
Héroes - Txalo Produkzioak
XV Muestra de Estatuas Humanas - M.P.C.
Función / Emanaldia
'HVGHODV
Hora / Ordua
/XQHV
'RPLQJR
9LHUQHV
Fecha / Data
Programa - Egitaraua
Ź$QWHV GH FDGD IXQFLyQ GH D KRUDV HQ OD WDTXLOOD GHO
WHDWURFRUUHVSRQGLHQWH
Ź9HQWDDWUDYpVGH.XW[DEDQNDSDUWLUGHOGHIHEUHURGH
GHVGHODVKRUDV
9(17$25',1$5,$
Ź)XQW]LR EDNRLW]D EDLQR OHKHQ HWDWLN HWDUD GDJRNLRQ
DQW]RNLDUHQOHLKDWLODQ
Ź.XW[DEDQN ELWDUWH] NR RWVDLODUHQ WLN DXUUHUD HWDWLN
DXUUHUD
2+,=.26$/0(17$
15 €
¼
10,50 €
¼
15 €
¼
10,50 €
¼
Ź6HUiQHFHVDULDODDFUHGLWDFLyQWDQWRSDUDDGTXLULUODVORFDOLGDGHVFRQ7DULID&ROLVHRDUHQ/DJXQDHQWDTXLOODFRPRSDUDDFFHGHUDORVHVSHFWiFXORV
127$6
Ź5RJDPRVPX\HQFDUHFLGDPHQWHSXQWXDOLGDG8QDYH]FRPHQ]DGDODUHSUHVHQWDFLyQQRVHSHUPLWLUiHODFFHVRDODVDODH[FHSWR
HQHOLQWHUPHGLRVLORKXELHUH
2+$55$.
Ź$UUHQ SXQWXDOWDVXQD HVNDW]HQ GL]XHJX (PDQDOGLD KDVL
RQGRUHQH]GDXW]LNRDUHWRUDVDUW]HQ%DOHJRDWVHGHQDOGLDQVDUWX
DKDOL]DQJRGD
www.eibar.eus
0iVLQIRUPDFLyQ3(*25$8QW]DJDSOD]D
7DULID1RUPDO &ROLVHRDUHQ/DJXQD
Ź%HQHWDNRW]HDJLULD EHKDUUH]NRD L]DQJR GD &ROLVHRDUHQ
/DJXQDNR 7DULID GDXNDWHQ W[DUWHODN OHLKDWLODQ HVNXUDW]HNR HWD
EDLWDHUHDUHWRUDVDUW]HNR
www.eibar.eus
,QIRUPD]LRJHKLDJR3(*25$8QW]DJDSOD]D
7DULID$UUXQWD &ROLVHRDUHQ/DJXQD
Ź3RVHHGRUHV GH OD 7DUMHWD Coliseoaren Laguna YiOLGD
SDUDSUHFLRVVXSHULRUHVD5HXURV
Ź5HVWRGHIXQFLRQHV12 €
Ź%HVWHIXQW]LRDN12 €
ŹColiseoaren LagunaW[DUWHOGXQHLPXUUL]WDSHQDGDJRNLH5
HXUREDLQRJHKLDJRNRVDUUHUHWDQ
Ź'tDV11, 12, 18 y 26 de marzo y 1 y 2 de abril5 €
Ź0DUW[RDN\HWDDSLULODNHWD25 €
'(6&8(1726
Ź'tDV5, 7, 16, 19 (segunda función), 30 de marzo y
4 de abril15 €
Ź0DUW[RDN (bigarren funtzioa), 30 HWD
DSLULODN 415 €
'(6.2178$.
35(&,26
35(=,2$.
Ź7DTXLOODGHOWHDWURGHVGHPHGLDKRUDDQWHVGHFDGDIXQFLyQ
Ź'tDV11, 12 y 13 de febrero GHDKRUDV/8*$5
7HDWUR&ROLVHR
Ź2WVDLODN 11, 12 HWD13HWDWLNHWDUD72.,$&ROLVHR
$QW]RNLD
Ź$QW]RNLNROHLKDWLODQIXQW]LRDKDVLEDLQRRUGXHUGLOHKHQDJR
9(17$$17,&,3$'$
$855(6$/0(17$
Patrocinan
Organiza
Eibar, Ciudad de la Ciencia y la Innovación.
Eibar, Zientziaren eta Berrikuntzaren Hiria.
Babesleak
Antolatzailea
Descargar el documento (PDF)
programa definitivo.pdf (PDF, 2.9 MB)
Documentos relacionados
Palabras claves relacionadas
antzokia
marzo
rolvhr
martxoak
direcci
iraupena
antzezleak
fitxa
stica
zuzendaritza
ficha
artistikoa
duracion
interpretes
teatro